neděle 18. února 2018

Rychleji mluvit nedokážu - Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům ( a všechno mezi tím ) - Lauren Graham




Rychleji mluvit nedokážu - Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům (a všechno mezi tím)

od: 

Sbírka esejů od milované hvězdy seriálů Gilmorova děvčata a Rodičovství o životě, lásce a ženě z Hollywoodu, doplněná historkami z natáčení Gilmorových děvčat. 

Lauren Graham se pokouší na chvíli zastavit a ohlíží se za svým životem, sdílí s námi úsměvné historky z dospívání, když začínala kariéru herečky, až po do
bu, kdy seděla ve svém přívěsu a koukala na trailer k seriálu Rodičovství a kdy se sama sebe ptala: „Líbí se to někomu?“ Otevřeně mluví o tom, jaké je to být single ve světě Hollywoodu („Nikdo nechápal, že jsem pořád sama.“) nebo o zkušenosti porotce v projektu Project Runway ("Je to, jako kdybych zažila totální módní blackout.“) 

V eseji "Jaké to bylo, první část" nás autorka vezme na procházku světem Gilmorových děvčat a především do světa „své“ Lorelai Gilmore. Esej "Jaké to bylo, část druhá" odhaluje, jaké to bylo, když se o devět let později k roli vrátila a co to pro ni znamenalo. 

O Lauren se ale dozvíte i jiné věci: jaké to bylo, když se pokusila stát se vegankou nebo další zážitky z natáčení a zákulisí Hollywoodu. 

Kniha je doplněna mnoha fotografiemi a úryvky z jejího deníku. Kniha je jako nejlepší přítel, který se s vámi o všechno vždy rád podělí.
 



Lehká autobiografická kniha herečky, která se proslavila hlavně svou rolí Lorelai Gilmorové v oblíbeném televizním seriálu Gilmorova děvčata. Poznejme jejíma očima začátky mladé herečky, která si získala srdce tisíců žen a dívek na celém světě. Pojďme proniknout do zákulisí jednoho seriálu, který se stal fenoménem. Kniha ale není jen o Gilmorkách. Je i o tom, co bylo mezitím. Jaké jiné role Lauren ztvárnila a poodhalí i něco ze svého soukromého života.


Tohle byla pro mě nejočekávanější kniha loňského roku.
Už od samotného začátku, kdy jsem knihu objevila v edičním plánu nakladatelství Omega, jsem věděla, že ji musím mít. Na Gilmorkách jsem vyrostla. Seriál byl součástí mého dospívání a i v dospělém věku se na něj ráda koukám.
Velice dobře si pamatuji, když mi kniha přišla domů. Bylo to krátce po mích narozeninách a já to brala i jako určitý dárek. S posvátnou úctou jsem knihu vybalovala a těšila se z pohledu na ní. Tak moc jsem ji chtěla už číst, ale její čas měl nastat až později. Jsem ráda, že jsem si počkala.


Lauren Graham se nám na stránkách otvírá se svým životním příběhem. Poznáváme ji v jejích dětských letech, kdy žila po rozvodu rodičů jen s otcem. Přidá k tomu pár historek a dokonce přizve i otce, aby se k tomu všemu na stránkách knihy vyjádřil.


Její herecké sny a začátky se teď jeví jako hluboká minulost, ale ona si je užívala. V kolika seriálech a filmech se mihla a my ji tam možná ani nepostřehli. Mě třeba hodně utkvěla ve filmu Santa je úchyl nebo  Božský Evan. Ale znáte i její jiné role?
Jsou tu samozřejmě Gilmorova děvčata. Fenomén jedné gerenrace a její kult přetrvává dodnes. Lauren se ve vzpomínkách vrací ke každé jednotlivé sérii a vzpomíná na momenty, které ji nejvíce utkvěli v paměti. Vysvětluje její starosti s vlasy i jejím oblečením. S láskou mluví o Kelly Bishop, která jí zde dělala někdy trochu víc panovačnou matku Emily. To, že její prorocká slova ohledně mužů Laurenina života se vyplnila. Jak moc dobře si padli do oka s Alexis Bledel hned po prvním setkání.
Vzpomíná ale i na natáčení jiného seriálu, který jí dal nové přátelé a hlavně lásku. Famílie ji držela při životě v herecké branži během let, co skončilo natáčení Gilmorek. A vyplnila se předpověď Kelly, která se zmínila jednou o nějakém herci, co hraje v seriálu Odpočívej v pokoji. Který to je a jak to s těmi dvěma dopadlo, ale neprozradím. Přečtěte si to sami nebo najděte jiným způsobem.
Dlouho se také nevědělo, jestli se Gilmorova děvčata vrátí na obrazovky a pokud ano, jak to s nimi bude. Když se k tomu nakonec stanice Netflix přeci jen odhodlala, byl to svátek nejen pro herce, ale hlavně pro fanoušky. Jen se toho už nedožili všichni. Při natáčení se prolilo hodně slz a to nejen dojetím z návratu, ale i po stesku z odchodu Edwarda Herrmanna - Richarda Gilmora, tatínka Lorelai. I já jsem při koukání při pokračování brečela, protože tam opravdu chyběl. 
Hodně se v knize mluví o O TOM KONCI. Když se ta scéna točila, nikdo si nebyl už jistý, jestli to byl konec a nebo také ne. A jaký to byl konec? Tak se přeci koukněte sami. Já to neprozradím.




Zmiňuje se zde i její kniha Jedno dne možná. Ta je prý inspirovaná světem a lidmi kolem ní. I její otec si z ní utahuje, když se o ní zmíní. Já mám knihu doma, ale ještě jsem jí nečetla. Byl to dar od kamarádky k narozeninám, ale potom co vím, si ji brzo přečtu.




Číst tuhle knihu bylo jako bych se setkala s dlouholetou přítelkyní nad šálkem kávy. Dlouho jsme se neviděli, ale i tak bylo stále o čem mluvit.
Lauren na stránkách odhaluje nejen sebe, ale i svůj svět. Nebojí se dát k dobru i méně veselé povídání o sobě, protože i to k životu patří. S jemným smyslem pro humor nás provází svým životem a natáčením. Vy se u toho usmíváte a posloucháte a posloucháte. Dotváří se před vámi obrázek ženy - kamarádky z televizní obrazovky. Chtěli by jste slyšet nějaké historky z natáčení? Tady je máte, ale ne tolik, aby vás to nenavnadilo se na to podívat pořádně. Chcete slyšet, jak jsem napsala první knihu? Jo, něco vám o ní řeknu, ale vy si raději kupte a přečtěte si jí sami. Je to větší zábava. Hele a chcete slyšet to, co se stane na konci seriálu Gilmorových děvčat? No já opravdu nevím, jestli to vám to můžu říct. Přeci jen jsme všichni podepsali závazek mlčení. Víte co? Raději se na to podívejte sami, ale pak pšššš...


Za knihu velice děkuji nakladatelství Omega a Knihám Dobrovský. Tohle bylo setkání, které pohladilo.


6 komentářů:

  1. Já jsem si knížku pořídila v originále a ještě jsem ji celou nepřelouskala, takže ji ještě nechci soudit, ale prozatím jsem velmi spokojená. Taky to pro mě byl titul, který jsem musela mít, jakmile jsem se o něm dozvěděla :D
    Jenom mě trochu mrzí, že Gilmorkám jako takovým byla věnovaná celkem krátká část knížky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzelo jen chvilku, protože její svět nejsou jen Gilmorky. Je spousta jiných rolí a já se ze zvědavosti podívám i na Famílii. Ta mi nějak unikala a při tom i v ní je spousta zajímavých hereckých osobností dnešní doby.
      Jinak seriál Odpočívej v pokoji doporučuji. Běžel v době prvního vysílání Gilmorek a mě se tehdy moc líbil. Škoda, že ho neopakují.

      Vymazat
  2. Pěkná recenze, na Gilmorových děvčatech jsem vyrostla, takže mě kniha zaujala o to víc. :)) Zatím jsem se k ní ještě nedostala, ale ráda bych to napravila... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za pochvalu.
      Kniha není jen o Gilmorkách, ale hlavně o jejím dosavadním životě. Někdo byl k vůli tomu hodně zklamaný, protože čekal příběh hlavně o nich. Mě to jen dotvořilo celkový obrázek jedné milé herečky.

      Vymazat
  3. Myslím, že už jsem to někde psala, ale nejspíš jsem jediná, kdo Gilmorky nesnáší, nesnáším jak pořád melou tím pantem, z toho seriálu mě akorát vždycky rozbolela hlava :D, navíc mě nikdy blíže nezaujal, takže by mě nebavila ani tato kniha, ač není celá jen o Gilmorkách.

    OdpovědětVymazat