pátek 13. května 2016

Recenze - Nezapomenutelná cesta Nicholas Sparks

Nezapomenutelná cesta

od: Nicholas Sparks

Když bylo Landonovi sedmnáct, život se mu navždy změnil. Landon končil střední školu a rozhodně se nehodlal zatěžovat starostmi dospělých. A ani ve snu ho nenapadlo, že by se mohl zamilovat, natož do dcery místního faráře. Ale srdce mu velelo jinak.
Když Landon Carter, syn známého kongresmena, potká poprvé Jamie Sullivanovou, dceru místního duchovního, je to jako blesk z čistého nebe. Jamie je těžce nemocná a ví, že její dny jsou sečteny. A přestože ji většina spolužáků považuje spíše za podivínskou, Landon dochází k poznání, že se do Jamie k vlastnímu úžasu hluboce zamiloval. Jamie je i přes vědomí své neodvratitelné nemoci plná optimismu. Londonovi ukazuje, jak důležité jsou přátelství a pomoc druhým, jakou hodnotu má láska k bližnímu. London díky ní poznává, jakou hodnotu má odpuštění. Landon ví, že žádný lék na světě nemůže Jamie vyléčit, dopřát jí delší život. On jí však může poskytnout něco, co si na své tak krátké pozemské cestě vždycky přála. Může jí dát lásku a manželství, které potrvá dokud je smrt nerozdělí. méně textu
Originální název:

A Walk To Remember

Žánr:

Literatura světováRományPro ženy

Rok vydání:2015, 1. vydání originálu: 1999
Počet stran:192
Nakladatelství:Ikar
Překlad:

Příběh lásky ze střední školy Landona a křehké Jamie. Autor zde citlivě ukazuje pomalu se rodící se vztah dvou mladých lidí. On světák a velice oblíbený u spolužáků, ona šedá myška a navíc farářova dcera. Můžou mít tito dva vůbec něco společného ? A jak se na to bude tvářit okolí ?

Tahle kniha je pro mě srdcová záležitost. Prvně se mi dostal do ruky v roce 2002 po povodni, kdy jsem přišla tehdy o celou knihovnu a tak jsem byla moc ráda, že mám opět co číst. Příběh dvou mladých lidí, kteří navzdory rozdílnému postavení ve škole a ve skupině, kteří zjistí, že si mají co nabídnout a tím obohatit svůj dosavadí život. Jamie zprvu tají před Londnem, že je vážně nemocná a pro něj je to pořádný šok. Tím ho nastartuje k činům, kterými se snaží zpříjemnit jí čas strávěný v jeho společnosti a učí se od ní, že i z maličkostí se dá radovat. Její nemoc jí přesto srazí na kolena a je odvezena do nemocnice, kde musí pár dní ležet. London si uvědomí, že bez ní bude jeho život prázdný a i v tak mladém věku požádá Jamie o ruku. Snad jako by tušil, že jednou tu být už nemusí.
V knize zazněl můj nejoblíbenější citát o lásce,který se mi vryl do paměti a je to tento -
Láska je trpělivá, nezávidí, láska
se nevychloubá a není domýšlivá.