pátek 13. října 2017

Knihy z výměny

Po delší době vám představím knihy, které se mi tu nahromadily z knižních výměn. Knihy jsem měnila opět ve skupině Knižní výměny :). Je radost si tam knihy vzájemně přeposílat a mít tak nové za staré. Všem moc děkuji.


A tady je tedy máme.

Madame Tussaudová

od: 

Děj biografického románu zachycuje celý život Marie Tussaudové. Společně s ní se seznámíme s tajemstvím vosku, prožijeme a přežijeme Velkou francouzskou revoluci a přestěhujeme se do Londýna a založíme dnes již tak známe muzeum voskových figurín.

Hadí listiny

od: 

Barcelona, léto 2003: Tři ženy někdo rituálně zavraždil. Do kůže jim vyryl podivné symboly a z úst vyřízl jazyk. Inspektor Fabregat si láme hlavu nad iluminovanými dopisy, které mu kdosi zanechává. Je v nich ukryto vrahovo doznání, nebo jen stopy? A zatímco celá Barcelona křepčí ve víru oslav svátku Jana Křtitele, Natalia Hernandezová, herečka a miláček barcelonské veřejnosti, umírá na schodech katedrály. Město žádá spravedlivou odplatu, avšak Fabregat se marně honí za tajemnými symboly, které zdánlivě nevedou nikam. Barcelona, zima 2014 Vědkyně a zlodějka knih Anna Vercová na Mallorce právě objevila prastaré dopisy. Díky nim Fabregat znovu otevře vyšetřování vraždy Natalie Hernandezové. Anna luští tyto šifry, a také každá barcelonská ulička ji vede dál a dál po stopách vraha. Anna je tak blíže nejen k jeho odhalení, ale i k objevu starověkého rukopisu napsaného jazykem čarodějů a alchymistů: k Hadím listinám.


Láska po francouzsku

od: 

V románu Láska po francouzsku najdete to, co chybí většině dnešních módních knih: opravdovost. Patří k těm, na které budete myslet ještě dlouho poté, co dočtete poslední stránku. Gina ztratí skvělou práci, přítele i část rodiny, a tak se rozhodne pro zbrusu nový začátek. Vymění chladnou šedivou Anglii za slunný francouzský jih, plný barev a skvělého vína. Začne žít v domě na venkově, který zdědila po své milované tetě. Zaskočí ji však různé nečekané situace, při nichž se musí spolehnout na nové přátele. S dírou ve střeše jí pomůže hezký a záhadný zedník. Jak dopadne největší faux-pas? Jdou vůbec překonat rozdíly mezi britskou a francouzskou náturou? Podaří se Gině splnit si svůj francouzský sen o lásce?


Dívka v měsíčním světle

od: 

Když Wylie v dětství potkává Cescu poprvé, krásná, divoká a laskavá dívka ho uchvátí tak, že je ochoten riskovat kvůli ní pád ze stromu i výsměch dětské party. Během dospívání se jejich cesty nakrátko sblíží a o dva roky starší Cesca vypravěče svede, aby mu vzápětí unikla za dalšími dobrodružstvími a do dalších náručí. Wylieho život jako by se v příštích letech neustále točil v sebedestruktivní spirále vášnivé lásky k nezkrotné krásce z bohémské umělecké rodiny, která se opakovaně vrací do jeho náruče a zase z ní mizí. Cesca je pro něho neuchopitelným přeludem, „dívkou v měsíčním světle“, jak ji na obraze zachytil její bratr a Wylieho nejlepší přítel Aurelio. Dívkou, kterou nepřestává navzdory všem zradám a nepochopitelným únikům milovat. Teprve když Cescinu rodinu zasáhne tragédie v podobě Aureliovy nevyléčitelné nemoci, Wylie si poprvé dokáže připustit, že Cesce možná nikdy tak docela nerozuměl. Ani potom se jejich životy nepřestávají navzájem přibližovat, překrývat a znovu vzdalovat, a byť se jejich životní cesty rozcházejí, vzájemný cit trvá. Dramatické podobenství o mnoha podobách lásky, která i tak zůstává silnější než smrt.

V mlze

od: 

Z VÝLETU NA OPOUŠTĚNÝ OSTROV… Prázdninový výlet zavede Gretu, Alexe a čtyřletou Smillu přes jezero Maran (Přízrak) – opředené mýty a záhadami – na malý opuštěný ostrov. Alex s dcerou se vydají mezi stromy, Greta se v zasněné náladě zdrží na pobřeží…, a když se manžel s dcerou nevracejí, vydá se za nimi: určitě se zabrali do hry a zapomněli na čas. Volá je a horečně prohledává ostrov, je to ale marné. …SE VRÁTILA JENOM ONA Greta se zoufale potřebuje dovolat Alexovi, aby se ujistila, že jsou se Smillou v pořádku, a kdyby se neozval, musí zavolat policii. Jenomže její mobil v loďce není. Až po návratu do chaty ho najde schovaný pod pokrývkou. Dala ho tam ona, nebo někdo jiný? Ale kdo a proč? Během policejního pátrání před ní vyvstávají naléhavé výjevy z minulosti a začne ji trápit otázka, jestli to, co dosud považovala za skutečnost, není jen obratně vymyšlená lež. A jakou roli v celém dramatu hraje ona sama? Existuje souvislost mezi zmizením Alexe a Smilly a tím, co se stalo onoho večera před mnoha lety, kdy přišel o život Gretin otec? Kdo byla neznámá žena, která se zjevila u jejich chaty tu noc před zmizením? A najdou vůbec Alexe a Smillu? V mlze je psychologický thriller, kde nikdo není tím, za koho jej zprvu pokládáme, a nic není tak, jak se to zpočátku jeví. Temné tóny atmosféry románu, charakteristické pro severské thrillery, se snoubí s pronikavou psychologií v dokonalé podobě, která předjímá velký úspěch. (Libretto Reviews)


V pasti

od: 

Jednatřicetileté Sonje se rozpadlo manželství – po dramatickém rozvodu se ocitla prakticky bez prostředků… a bez syna. V islandské krizi je Sonja bez práce a síly jí docházejí. Její rozvodový advokát jí nabídne pracovní cestu do ciziny a Sonja si pozdě uvědomí nebezpečí…Banka, kde pracoval její bývalý manžel, zkrachovala a jeho vyšetřují kvůli účasti na rozsáhlých finančních machinacích. Sonja celou dobu nic netušila – co všechno ještě před ní skrýval? Domyslí si to, když jí syn náhodně ukáže jednu fotografii… Pod hrozbou, že jí gang unese syna, je schopna vymýšlet nové a nové způsoby, jak uniknout pozornosti celníků, nakonec ji ale jeden z nich zastaví. Znamená to pro Sonju definitivní konec, anebo naopak naději na únik z pasti?


6 komentářů:

  1. Krásné přírůstky :-) Hadí listiny mám doma, přála jsem si je na předminulé vánoce myslím a už je mám i přečtené. Je to napsané dost složitě a myslím, že kniha nesedne každému. Ale líbila se mi, jen to chce opravdu pevné nervy :D V mlze a V pasti jsem také četla a první zmíněná se mi líbila hodně, druhá o něco méně, ale i tak to bylo zajímavé čtení :-) Ať se líbí!

    OdpovědětVymazat
  2. V mlze už mám dlouho doma - od doby, co na ni měla Marcela (výše) na blogu recenzi.
    A na Dívku v měsíčním světle už dlouho pokukuji, myslím, že bývá/byla i v katalogu KK?...
    Přeji pěkné čtení a u techto dvou se budu těšit na dojmy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dívku právě viděla v KK a tak jsem ráda, že ji díky výměně mám. V mlze mám také dlouho v hledáčku, protože je to zajímavý námět myslím. U ostatních jsem šla na jistotu nebo s trochou zvědavosti.

      Vymazat
  3. Já bych asi svoje knížky nedokázala vyměnit za jiné, ať už jsem je přečetla klidně pětkrát.. Vždycky si k nim vybuduji citový vztah, a tak je pro mě nepředstavitelné, že bych je měla dávat pryč.
    Hezký článek, celkem mě zaujala kniha Dívka v měsíčním světle:)
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za reakci.
      Já mám ke knihám také své vztahy a dávám pryč pouze knihy, které vím, že už číst nebudu nebo mě prostě nezaujali. Naučila jsem se s těm knihami rozloučit, protože jinak by to nešlo a jsem ráda, když udělají radost jinde, když u mě to nevyšlo.Stává se to.
      Jinak samozřejmě mám své knižní poklady, na které nedám dopustit - http://medvedioaza.blogspot.cz/2017/07/foto-clanek-o-presunu-me-knihovny-do.html.

      Vymazat