čtvrtek 16. listopadu 2017

Knižní novinky v Medvědí oáze


Dnes vám ráda představím 8 knižních novinek v mé knihovně. 
Nedávno jsem oslavila narozeniny a přítel mě překvapil tím, že mi řekl, že si mám objednat jednu vytouženou knihu v Knižním klubu. Nezůstalo samozřejmě u jedné, ale vybrala jsem si tam rovnou i její kamarádku. 


Marvel: Co jste neměli vědět o komiksovém zázraku

Příběh Stana Leeho, který toužil po slávě a získal ji díky Spider-Manovi, Avengers, Fantastické čtyřce nebo X-Menům. Příběh Jacka Kirbyho, o němž jste nikdy neslyšeli, přestože v kině fandíte i jeho hrdinům. Příběh o autorských právech, kdo na nich vydělal a kdo ostrouhal. Příběh o proměně kreslených superhrdinů ve figurky, reklamní předměty, videohry, televizní seriály a velkorozpočtové filmy. Příběh o budování značky i kultu osobnosti. Příběh o tom, že komerční úspěch je pěkná věc, ale někdy vás přinutí dělat dost ošklivé věci nejlepším kamarádům. Tohle je skutečný a srdcervoucí příběh vydavatelství Marvel. 

Sean Howe napsal fascinující dějiny slavné společnosti a zachytil její přerod od skromných začátků po současnou nadvládu nad Hollywoodem. Obnažil pravdu skrytou za červenobílým logem a spoustě z nás vzal veškeré iluze. Na základě ohromujícího množství výzkumů, rozhovorů a rešerší vznikl poctivý portrét Marvelu, který se mnohým z těch, o nichž se v knize píše, nelíbí. Ale čtenářům rozhodně ano.
 

Stopy v krvi

od: 

Strhující a originální mix Dana Browna, Stiega Larssona a Arthura C. Doylea
Rok 1783.
Po skončení americké války za nezávislost se koruně věrná rodina Fairbornových rozhodne vrátit zpět do Anglie. Po přistání u rodných břehů ale všichni její členové beze stopy zmizí.
Současnost.
Americký genealog Jefferson Tayte je pověřen, aby z
jistil, co se s ní stalo.
Tayte se celý život potýká s ironií toho, že navzdory profesi genealoga nedokázal nikdy odhalit vlastní původ, a proto si nemůže nevšimnout podobností mezi svou minulostí a detaily případu, na němž pracuje.
Někdo si dal velmi záležet na tom, aby kompletně vymazal celou jednu pokrevní linii z historie, a Tayte se nevzdá, dokud nezjistí proč.
Jeho pátrání se soustředí na tragický život mladé cornwallské dívky, psací skříňku a odkrytí temného tajemství.
Někdo další však hledá stejné odpovědi a nezastaví se před ničím, aby je našel.


Pohled jsem koupila na podporu dobré věci - Konto BARIÉRY.

K tomu všemu mi připravila jedno velké překvapení i má kamarádka. Vyptávala se mě, co bych si přála za knihu, ale copak jde vybrat jen jednu? Poslala jsem jí tedy seznam s odkazy k deseti knihám, co mě v poslední době hodně zaujaly. Můj předpoklad, že vybere jen jednu z nich byl opravdu mylný. Když jsem totiž v restauraci, kde probíhala malá oslava, otvírala balíček, rozklepali se mi až ruce. Nejen že se mi trefila do těch, po kterých mé srdce toužilo opravdu hodně, ale vybrala i jednu, kterou jsem si přála ze všeho nejvíc a stále nebyla schopná si ji pořídit sama. Tohle bylo opravdu nečekané a moc krásné překvapení.


Sběratelka parfémů

od: 

Dva životy, dvě ženy, současnost i minulost v Paříži, ztracené tajemství vepsané v parfémech…

Nedávno provdaná Grace Munroeová nezapadá do společenské smetánky Londýna padesátých let, manželství se moc nedaří a sama je nespokojená. Najednou obdrží dopis z právnické kanceláře. Má přijet do Paříže, kde na ni čeká dědictv
í. Potíž je však v tom, že o žádné Evě d´Orseyové, která jí odkazuje nemalý majetek, nikdy neslyšela.

Pátrání po její totožnosti zavede Grace o celá desetiletí zpět, do New Yorku, Monte Carla, Paříže a Londýna dvacátých let. Pozvolna odkrývá záhadu geniálního tvůrce parfémů a jeho múzy, jíž se kdysi stala právě Eva. Ve třech jedinečných vůních se vášnivý parfumér pokusil zachytit celou její bytost, její esenci, a učinil ji tak nesmrtelnou. Příběh Evy d´Orseyové nadobro změní Gracin život – je nucena si vybrat zda bude žít podle očekávání společnosti nebo půjde svou vlastní cestou.

Nezapomenutelné vyprávění je hlubokou sondou do komplikované a obsedantní lásky mezi múzou a umělcem, výpovědí o obrovské síle vzpomínek a moci vůní.

Velká cesta Armanda de Pottera

od: 

Téměř detektivní příběh z luxusní cestovní kanceláře na přelomu století
V roce 1905 se turistický průvodce a amatérský sběratel starožitností jménem Armand de Potter záhadně ztratí u pobřeží Řecka. Tělo se nikdy nenajde a jeho ženě Aimée nezbývá, než aby se sama postarala o jeho záležitosti. Když však začne kousek po kousk
u dávat dohromady skládačku jeho života, uvědomí si, že všechno nebylo vždy tak, jak Armand tvrdil. Jejich příběh, prosycený detaily z dopisů a deníkových zápisků, se klikatí vpřed i vzad v čase a odkrývá ztracený svět falešných totožností, ilegálních sítí obchodu se starožitnostmi a rovněž to, že manžel nebyl tím, čím se zdál být.
Děj knihy, vyprávěný s mistrnou lehkostí, je příběhem stejně tak velkolepým, jako byl turistický průvodce v jeho středu. Joanna Scottová, čerpající z teprve nedávno objevených dokumentů, nevtíravě poukazuje na historický základ děje a rozvíjí nanejvýš zajímavou detektivní zápletku.

Dívky z trajektu

od: 

Novinářka Nora Sandová má zálibu ve sbírání starých kufrů a když jeden obzvláště podařený exemplář objeví v malé anglické vesničce, ani ve snu by ji nenapadalo, že krom nového úlovku dost možná natrefila i na pořádného sólokapra. Na těch starých polaroidových fotografií, které z něj vypadnou, se jí totiž od první chvíle něco nezdá… A pak si konečně vzpomene: ta dvě děvčata na fotkách jsou přece ty holky z dětského domova, co se před několika lety beze stopy ztratily na trajektu z Kodaně do Anglie! Když navíc na kufru objeví jmenovku, jež avizuje, že toto zavadlo dříve patřilo známému sériovému vrahovi Billu Hixovi, pustí se do pátrání v dávném případu, který nebyl nikdy vyřešen. Vynikající temná prvotina, která hned po vydání atakovala první příčky dánského žebříčku bestsellerů.


Zbylé dvě knihy jsou recenzní výtisky. 

Nedávno se mi podařilo oslovit Alpress a ti mě přijali pod svá křídla. Některé jejich knihy mám v knihovně již delší dobu a jsou mezi nimi oblíbené kousky. Je mi tedy potěšením, že pro ně budu moci i psát recenze.


Nezapomenutelné legendy: Vraždy, polopravdy a otazníky

od: 

Marylin Monroe, Elvis Presley, princezna Diana, J. F. Kennedy a Michael Jackson – jejich náhlou smrtí se jako by na okamžik zastavil svět a dodnes nás odchod každého z této pětice fascinuje. Po důkladném zkoumání spisů FBI a rozhovorů s klíčovými svědky i odborníky odhalil autor nové informace, které změní způsob, jak jsme dosud pohlíželi na život i tragédie těchto společenských ikon.

Poslední knížka je pak reakce na výzvu na facebooku ke knize Neradost. Kniha mi přišla hned druhý den po domluvě a jako milé překvapení k ní jsou přiložené i grafické listy - pohledy, záložky. 


Neradost

od: 

Deprese si nevybírá, ocitnout se v ní může každý. Co když však deprese není následkem, ale příčinou. Příčinou k putování v sobě sama. Co byste uvnitř našli? A chtělo by se vám hledat? Jenže jestli se vám chce nebo ne, se vlastně nikdo neptal.
Marketér, konzultant, otec dvou dětí, kamarád, syn, partner. Karel. Potkalo ho to, stejně
 jako tisíce dalších. A měl možnost se tomu poddat, nebo ne. Vydal se jinou cestou. Cestou smíření se s tím, že je v pořádku nežít podle pravidel diktovaných společností, kde nemá místo nikdo, kdo se neustále neusmívá a nevykřikuje do světa, že se má skvěle. Smířil se s tím, že může být ostatním na obtíž, jaký je. Smířil se s tím, že změnit může paradoxně leda tak minulost. Smířil se s tím, že je v pořádku žít s neradostí.
Karel pečlivě zapisoval. Aby už nikdy nezapomněl. Do jedné knihy. Růžové knihy. Nebudete se u ní usmívat, nebudete u ní ani plakat. Možná vás donutí se zamyslet, možná zastavit, možná pochopit. Je na vás, jak s Neradostí naložíte. Na pomezí beletrie, prózy a poezie se v ní míchají myšlenky, snové obrazy a výjevy z autorova života. V zádech deprese a smrt, před sebou druhá půlka života. Nemá účel, nemá smysl, každý si z ní odnese, co potřebuje. A tím může mít pro leckoho větší smysl než vypiplané happy endy.
Knihu doplnilo patnáct umělců třiceti ilustrovanými pohlednicemi.


20 komentářů:

  1. Sběratelka parfému se mi hodně líbila. tak doufám, že bude i tobě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná nadílka :) Stopy v krvi mě taky lákají :) Ty pohledy ke knize vypadají moc hezky. užij si knihy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stopy mají teď na kk ve velké slevě, tak jim nešlo odolat :-D Jsou tam knásné obrázky a některé tedy i hodně k zamyšlení.

      Vymazat
  3. Krásné kousky :-) Stopy v krvi mám doma také a už se na ně chystám delší dobu. Koupila jsem si rovnou i druhý díl Hluboký hrob, tak doufám, že mě knížky nezklamou :-) Ať se líbí. A knížka Jednoho dne možná... má krásnou obálku, jdu omrknout, co jest zač :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Já si přečtu nejprve jeden díl a pak uvidím. Mám celou serii v e-booku, ale klasika je klasika.
      Jednoho dne možná... je od Lauren Graham a příznivci Gilmorek vědí, co je zač. Ostatně nedávno vydala knihu Rychleji mluvit nedokážu. Je to kniha, po které jsem opravdu toužila a že se mi její knihy sejdou obě v knihovně tak rychle po sobě, jsem opravdu netušila.

      Vymazat
  4. No ten Marvel je pecka teda. Takovy maly poklad... 💗💗💗

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vysněný poklad a pokud mě někdo bude štvát, můžu ho s ním majznout po hlavě :-D Přeci jen skoro 1,5 kg váhy je už na pořádný rozsvícení :-D

      Vymazat
  5. moc pekna nadilka :-D tesim se na recenzi marvelu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Tu si dám asi na vánoce nebo čtení na pokračování. Moje bible a sen, protože jsem velký fanda :-)

      Vymazat
    2. to ja prave taky, tak by me to zajimalo :-D

      Vymazat
    3. čekala jsem na ní rok :-)

      Vymazat
  6. Krásné kousky. Nejvíc mě zaujaly knížky Marvel a Dívky z trajektu. :)
    Fandom Before Blood CZ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Na dívky jsem četla chválu, tak jsem také moc zvědavá.

      Vymazat
  7. Hodně mě zaujala kniha Neradost. Děkuji za tip, opravdu hezké přírůstky:)
    Knihokopka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že mohu inspirovat ve čtení :-)

      Vymazat
  8. Ahoj, mě docela láká ta Velká cesta A. de Pottera - tak se budu těšit na recenzi :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :-)
      Snad se k ní brzo dostanu. Zítra můžeš čekat recenzi na knihu Nezapomenutelné legendy.

      Vymazat