středa 13. června 2018

Tváří v tvář - sestavil David Baldacci

Tváří v tvář

od: 

Největší jména světového thrilleru v jedné knize.
Ano, už to tady bylo: v jedné knize se sešly literární postavy, které se podle původní autorské představy sejít nikdy neměly. Jen namátkou: Michael Connelly nechal společně pracovat Bosche a Hallera, Jeffery Deaver dal dohromady Rhyma a Danceovou, McBain zase Carellu a Hopea.
Pokaždé ale 
šlo o postavy stvořené jediným autorem. V této výjimečné antologii je tomu jinak: tentokrát spojilo své tvůrčí síly třiadvacet autorů, kteří bez jakýchkoli pochybností představují absolutní špičku žánru. Ve dvojicích (a jedné trojici) napsali krimipovídky, v nichž po pachateli pátrají vskutku nečekaní parťáci: hrdinové nejúspěšnějších sérií za dvě uplynulá desetiletí.
Zajímá vás, jak dokáže vyjít Lincoln Rhyme s Lucasem Davenportem? Anebo jak probíhá pátrání, které vede tým ve složení Harry Bosch a Patrick Kenzie? Jaké záhadě se snaží přijít na kloub dvojice Cotton Malone a Gray Pierce? Bezprecedentní literární počin pod editorskou taktovkou Davida Baldacciho je pro milovníky detektivek a thrillerů takřka povinnou četbou. Protože kdo by si nechal ujít setkání těch nejlepších z nejlepších?


Soubor krátkých povídek hrdinů z detektivních knih, kteří by se jinak nesetkali. Celosvětové známí autoři spojili své síly a podařila se směsice postav, která k sobě ladí.



Tuhle knihu jsem si koupila nedávno ve výprodeji. Už několikrát jsem nad ní váhala, až nakonec zvědavost zvítězila. Kde jinde bych se totiž mohla přečíst o Harrym Boshovi a Patricku Kenzie nebo třeba o Jacku Reacherovi a Nicku Hellerovi, jak společně něco podnikají? Zde se to stalo. Mnoho známých autorů si dalo tu práci a vyslali své hrdiny spolupracovat s některým jiným hrdinou, aby z toho vznikla ta správná chemie a čtení vás bavilo.
Já se čtení trochu bála. Přeci jen velká jména na tak malé ploše a člověk neví, co může očekávat. Hlavně když jsem se s některými tvůrci setkala díky knize poprvé. Ne že bych jejich jména neznala, ale nečetla jsem od nich zatím nic. I díky tomu jsem si rozšířila obzory a určitě se na ty autory zaměřím v budoucnu více. Také mám v plánu si dokoupit i tyhle povídkové knihy. 
Povídky nejsou nijak krátké, ani dlouhé. Prostě vše tak akorát. Občas jsem měla problém poznat, co který autor zrovna psal. U každé povídky je vysvětleno, jak byla vytvořena a kdo je hlavním aktérem celého dění. Na konci knížky jsou pak všichni autoři vypsáni i s krátkým shrnutím o jejich životě.
Prostě a jednoduše - bavilo mě to.
Knihu vydalo Domino.


Žádné komentáře:

Okomentovat