čtvrtek 14. února 2019

Procitnutí slečny Primové - Natalia Sanmatrin Fenollera

Procitnutí slečny Primové

kniha od: 


Slečna Prudencie Primová odpoví na inzerát muže z křesla, který hledá novou knihovnici. I když nesplňuje všechny kritéria na místo, je přijata. S mužem z křesla žijí v domácnosti i jeho malí svěřenci, které učí. Prudencie se tak stává součástí malé rodiny a nakonec i oblíbenou obyvatelkou městečka San Ireneo de Arnois. Jeho obyvatelé jsou zvláštní, ale přesto si ke slečně najdou cestu a ona k nim. 
Díky nesčetným rozhovorů, pozorováním a vnímáním samotného běhu města a života v domě, poznává slečna Primová nejen sebe, ale odhalí i mnohá tajemství svého okolí.


Tahle kniha z nakladatelství Host si ke mě hledala cestu delší čas. Měla jsem ji v hledáčku, ale stále jsem odkládala její pořízení pro jiné. Až nedávno nastal ten správný čas a hned o pár dní později nadešla i její chvíle k přečtení.
Myslím, že kniha není pro každého. Je něčím zvláštní. Hodně jsem si při čtení vybavovala knihy od Jane Austenové pro její duchaplné rozhovory a slovní obraty, které se i zde hojně vyskytují. Tím možná někoho kniha úplně neoslní, nebo ho prostě dlouhé dialogy nebudou bavit. Jenže za tím vším se skrývá celá ta poetická linka knihy. 


Příběh sám o sobě je nijaký, ale přesto mě od první stránky nadchnul pro svůj půvabný jazyk a tím, jak se autorka snažila dát život postavám a celému městečku. 
Od samotného začátku jsem čekala, kdy se nám prozradí jméno muže z křesla, když jiné postavy měli svá jména. Kdo je tajemný muž z křesla? Co je na něm tak zvláštní? Jeho slovní přestřelky mezi slečnou Primovou se mi líbili. Dávali tušit, že by se tam mohla skrývat odpověď, kdo to je. I proto jsem prostě četla a četla.
Kniha jako taková je pro mě překvapení. Nedostala jsem příběh, který jsem čekala, ale nespokojená nejsem. Po dlouhé době jsem se hned začetla a nemohla se dočkat, kdy budu zase číst. Nutí vás přemýšlet a to je moc fajn. Vrátila mi chuť zase číst. Z toho mám největší radost.

Knihu vydalo Host.



1 komentář:

  1. líbí se mi už jen ta obálka :) ta fotka je magická, ale já jsem vizuální typ a vybírám si tzv knihy podle obalu, chjo :)))
    www.libenanovakova.cz

    OdpovědětVymazat