středa 24. srpna 2016

Léto víc než jen rozmarné


Měla jsem na tohle léto a prázdniny spoustu čtecích plánů a jak se říká - skutek utek. Chtěla jsem dořešit resty v podobně ležáků recenzí a také si přečíst nějaké ty mé knížky, které mě tolik lákají v mé knihovně.


 Místo toho jsem přečetla sotva 3 - 4 knihy. Začala jsem si dávat aspoň do pořádku svou e-knihovnu. Malý chaos, který v ní už delší dobu převládá, je alarmující. Člověk tam objeví i spoustu pokladů, na které časem zapomínám a nebo o nich podvědomě vím, ale kdy se k nim dostanu? Něco bylo třeba i převádět do pdf formátu, protože to jinak můj starý čtecí telefon prostě neskousne. Pro mě je tohle nekonečný boj, ale zase díky tomu si občas udělám čistku ve své klasické knihovně a posílám dál knihy, které mi stačí jen v elektronické podobě. Jsou ale i takové, které chci mít v obojím.
 Proč ale čtu tak málo? Mám narušený svůj čtecí stereotyp. Dcera je doma a já spíše vymýšlím blbiny a starám se o rodinu, když je tolik volna. Také se nám rodina rozrostla o kočičí princeznu, která si vyhradila svůj pelíšek na mém klíně a běda mi, pokud mám v ruce knihu. To už jí všelijak ochutnává a packami mi překáží na stránkách. Snažím se dodržovat čtení aspoň večer v posteli, ale to bývám po většinu času tak urvaná, že po pár stránkách usínám. Pokud najdu přeci jen nějaký ten volný den, kdy jsem doma bez dcery, tak šupky dupky na brigádu, aby bylo na další krásné knihy.
 Už se moc těším na podzim a až začne škola. Opravdu to tak je. Vrátí se mi aspoň část času, který mi tolik schází. Najedu na staré rituály a vytvořím si nové, díky tomu, že budu mít doma prvňačku. Jak já se těším, že jí naučím pořádně číst a budeme si užívat písmenka společně. Už teď projevuje velký zájem o knihy ve své i mé knihovně.
Přeji všem hezký zbytek prázdnin.


2 komentáře:

  1. U mě to taky o prázdninách nebylo tak aktivní, jak jsem myslela, že bude. Přece jen jsem se snažila být více venku než doma u počítače, pořád se někam jezdilo a tak. Však na podzim a v zimě bude zase času na čtení a podobné věci více než dost. Také přeji hezký poslední týden prázdnin.

    OdpovědětVymazat
  2. Já si myslím, že léto obecně a více času na čtení nějak nehrozí. Přece jen je venku hezky, lidi jezdí na výlety a dovolené. Člověk chce objevovat i svět mimo stránky. V červenci jsem sice přečetla 7 knih, což je slušné, nicméně v srpnu jsem se se čtením spíše "trápila" protože ten čas opravdu nebyl.
    Měj se krásně, a užívej poslední zbytky prázdnin :-)

    OdpovědětVymazat