pondělí 26. září 2016

Z Medvědí knihovny 3. - Tanečník ve větru Iris Johansen

Tohle je taková moje srdeční záležitost. Knihu jsem četla už někdy před 20 lety a strašně moc mě pak mrzelo, že se mi utopila v roce 2002. Už tenkrát mě okouzlil svět kolem tajemného světa krásného Pegase a příběh mladičké dívky Sancie a jejího pána, nezkrotného Liona.
Knihu se mi pak podařilo sehnat si znova, ale při stěhování se mi někde ztratila. Teď jí mám aspoň jako e-book.
Je pravda, že jsem ji už dlouho nečetla, ale příběh ve mě zůstal. Vím, že tam bylo drama, romantika i napětí a to vše z doby Florencie, kdy vládli obávaní Medicejové. Jak tohle vše dokázalo přitáhnout mé romantické pubertální srdéčko.
Prožívala jsem celý ten příběh o krásné zlodějce a vyjukaně četla erotické scény. Fandila jsem jí, když se vydala do bludiště pro záhadného Pegase, který se ocitl v plamenech a dívka tam málem zemřela, jen aby splnila pánovo přání a příkaz. Její odměna totiž byla vysoká...
Kniha má i pokračování, ale to se mi bohužel nepodařilo sehnat.



Tanečník ve větru

Hrdinka románu mladičká, skromná, ale hrdá otrokyně Sancia vede dramatický zápas o svou svobodu se vznešeným pánem Lionellem Andreasem. Lion koupil Sancii ve Florencii jako chytrou zlodějku, aby mu pomohla získat zpět Tanečníka ve větru, tajemnou, legendami opředenou sošku Pegase, která byla odedávna majetkem a pýchou jeho rodu...
Kdo jednou vstoupí do romantického světa lásky a nenávisti provázejících život Sancie a Liona, kdo nahlédne do jejich roztoužených srdcí, ten se s nimi nedokáže snadno rozloučit.




Tanečník ve větru zrodil se
v oslepující ohnivé záři blesku.
Tak praví legenda.
Nelze jej vyvážit zlatem a drahými kameny,
jeho krásu nelze vyjádřit slovy.
Tak praví legenda.
Tanečník ve větru vítězí nad temnými silami
a dobré skutky odměňuje.
Tak praví legenda.
Podivná moc té kouzelné sošky
ovlivní osudy lidí a zemí.
Tak praví legenda.
Legendu jakož i dějiny může čas zasypat prachem,
okrást je o pravdu dokáže lidská zloba, jak fénix však zrodí se ve
světě fantasie.


Žádné komentáře:

Okomentovat