sobota 28. ledna 2017

Lovci lebek - Hana Hindráková, Jiří Johánek

Lovci lebek

Posledních deset let zatemnila Jaroslavův mozek jediná myšlenka. Myšlenka na pomstu. Tehdy boss ukrajinské mafie zastřelil jeho kolegu Lukyho, po kterém zůstala těhotná žena. Ačkoliv Jaroslav konečně dostal nabídku práce u speciální jednotky lovců lebek, má ke spokojenosti daleko. Život mu komplikují nevyřešené dluhy z pokeru, sílící tlak vymahačů a postupný rozpad rodiny. 
I pracovní úspěchy střídají neúspěchy. Ukrajinská mafie posílá do Čech nebezpečného nájemného vraha, aby zlikvidoval nepohodlné svědky, po nichž pátrá také Jaroslavova jednotka. Zdá se, že nájemný vrah s andělskou tváří je vždy o krok napřed...


Jak se obyčejný policista dostane k Lovcům lebek. Lehký alkoholik myslící na pomstu, který se potýká z dluhy a rozpadem rodiny. Do toho všeho se mu plete pod nohy ruská mafie.



Jaroslav je obyčejný policista, který zažil, když mu ukrajinský boss zastřelil nejlepšího přítele a parťáka ve službě. Od té doby uplynulo dlouhých 10 let a my najednou vidíme nalomeného muže, který se potýká s alkoholem. Díky tomu ztrácí svou milovanou ženu Martinu a své dvě děti Zuzanku a Jindříška. K jeho alkoholovým excesům pomáhá i to, že je zadlužený díky hraním karet.
Jedno dne se mu dostane příležitost pracovat pro útvar Lovců lebek URNa. I od nich si slibuje, že by se mohl pomstít Alexandru Ivanovovi, vrahovi jeho přítele Lukyho. A zdá se, že si Ivanov pozval na pomoc nového zabijáka. Andílek s téměř dětskou tváří a jemným kudrnatým vlasem, díž níž dostal svou přezdívku. O to víc byl nebezpečnější, protože od něj nikdy nikdo nečekal nic zlého.
Sledujeme ale jinou stránku Jaroslava. Tu usouženou starostmi o rozpadající se rodinu a dluhy.



Kniha to není zlá. Tedy pokud si odmyslíte to, že se nezaměřuje jen na jeden případ, ale že jich je v knize hned několik. Od ilegálního pěstování marihuany a pedofilního vraha malých dětí k praktikám ruské mafie. Je zde i ukázka toho, jak policie pracuje při těchto akcích a jak je důležitá komunikace. Krátké někdy možná až moc stručné kapitoly taky nejsou špatné.
Co mi v knize naopak vadilo a chybělo bylo to, že jsem se víc nedozvěděla o Andílkovi. Ano, byl tam a co se kolem něj dělo, ale přišlo mi toho málo. O tom jsem si přeci chtěla víc přečíst a ne o tom, jakej byl hlavní hrdina alkáč a že se rozvádí. Čekala jsem víc akce a té bylo prostě málo. 
Možná jsem zmlsaná tím, že mě URNa zajímá i normálně a že jsem viděla několik dokumentů o její činnosti. To, co bylo ukázáno v knize, můžete vidět běžně v béčkových filmech a seriálech, které na nás denně valí televizní obrazovky. Tím mě kniha opravdu zklamala.

Za knihu i tak děkuji Haně Hindrákové, která mi ji poslala prostřednictvím Grady. Zakoupit jí můžete v každém dobrém knihkupectví.


2 komentáře:

  1. Mně z hrdinů nesedl tedy nikdo. Ty připady byly drsné - na mě. :o) A neřekla bych, že Jaroslav byl lehký alkoholik. XD Ale vadilo mi, jak dokázal být sebelítostivý, ale přitom s tím nic nedělal. Takže ano, charaktery uvěřitelné, ale nikoliv sympatické. Jinak souhlasím s tím, že když se tomuto tématu věnuješ, zapůsobí na tebe kniha jinak. Já tento žánr nijak zvlášť nečtu, takže si mě to samozřejmě překvapilo víc. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já z hrdinů nemusela nikoho, abych řekla pravdu. S tím lehkým alkoholikem to byla trochu nadsázka. Prostě chlastal a to jak se se utápěl v sebelítosti a v tom, jak si posr.. život, mě to fakt nebavilo. Myslím, že to hodně odvádělo od příběhu. Pokud to chtělo ukázat, že i policajt má taky život a problémy ok, ale nemusela se v tom plácat půlka knihy. Já chtěla akci a ne poslouchat opilecké výlevy.

      Vymazat