sobota 10. listopadu 2018

Nové knihy v Medvědí oáze

Nový měsíc a s ním i nové knihy v Medvědí oáze. 
Mám tu pár nádherných kousků , i když starších, z Cosmopolisu. Nové jsou pak CosmopolisuGradyKnih Dobrovský a díky Knihcentru knihu z nakladatelství Dokořán. Jednu knihu jsem i po dlouhé době vyhrála na MámyDoPráce.
Některé knihy mám přečtené a jiné rozečtené. Jedna zůstane nedočtená, protože jsem si myslela, že to bude o něčem jiném a nakonec se to dotýká témat, která nemám ráda a nerada o nich čtu. Bohužel i to se občas stává. Knihu tím ale jinak nezatracuji. Jen není pro mě.
Ale nechme těch okecávek a jdeme na to.


První kniha je zmiňovaná výhra 

Prostor pro duši

od: 

Kdysi dávno, hodně dávno, kdy jsem ještě o životě netušila skoro nic a identifikovala jsem jenom stavy hluboké deprese a euforie, mě správným směrem nastartovala jedna útlá kniha. Otevřela mi oči, abych se mohla vydat na cestu. Autorka věřila na zázraky a já tehdy potřebovala šíleně moc věřit na zázraky! Dnes na zázraky ani náhody nevěřím. Jsem sarkastická a ironická, a v mé knize najdete i pár sprostých slov. Ale smysl mé knihy je stejný, jako té, která mi před lety zachránila život. Má pomoct těm, kteří to potřebují a hlavně chtějí. Má dát naději tam, kde už žádná není. 

Tato kniha je pro ženy, které opakují stejné chyby, hledají lásku a pochopení. Je pro dívky a dcery, které si připadají divné, ošklivé a nepochopené. Je pro rodiče, kteří nadevše milují své děti. Je pro muže, kteří chtějí pochopit své ženy. Je pro všechny. Protože je o životě. A život je prostor pro duši. Chvíli jsme nahoře, chvíli dole na dně. Všichni toužíme nalézt rovnováhu tam někde uprostřed. Mezi dnem a hladinou. Mezi smutkem a štěstím.


Knihcentrum a Dokořán mi poskytlo tuhle zajímavou publikaci

Kříž Romanovců

od: 

Na severním pobřeží Aljašky, na dohled od Sibiře, vyplavilo moře rakev s mrtvolou Rusa, který zemřel na španělskou chřipku v roce 1918. Hrozí, že chřipkové viry, jež tehdy zabily víc lidí než celá světová válka, zůstaly aktivní a mohou způsobit globální katastrofu. Bývalý vojenský epidemiolog Frank Slater má vést vládní operacis úkolem prozkoumat hřbitov osady ruských uprchlíků na malém ostrově u aljašského pobřeží a zajistit , aby nedošlo k novému vzplanutí epidemie.
Drsné listopadové počasí u Beringova moře Slaterovi práci neulehčuje, navíc se do hry zapojí drobní zlodějíčci z blízké inuitsko-bělošské osady. Těm padl do rukou drahocenný, smaragdy vykládaný stříbrný kříž, věnovaný legendárním mnichem Rasputinem princezně Anastázii na ochranu před silami zla...
Podaří se Slaterovi a půvabné inuitské starostce zabránit celosvětové katastrofě? Kudy se dostal Rasputinův kříž až na Aljašku? Jak přežila princezna masakr carské rodiny v Jekatěrinburgu?



Starší kousky z Cosmopolisu jsou na doplnění série s Erikou Fosterovou a znáte je i ze zmínek na fb stránkách Medvědí oáza. Recenze se chystají.

Noční lov

od: 

Jedné horké červnové noci je detektiv šéfinspektor Erika Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené.
O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika
 společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří.
Co mají oba mrtví společného? Existuje v jejich minulosti nějaké tajemství, které by je mohlo spojovat? A co je spojuje s vrahem?
Erika dělá vše pro to, aby Nočního lovce zastavila a dopadla, i když opět riskuje a dostává se do konfliktů s nadřízenými. A navíc možná vrah začíná sledovat i ji.

Temné hlubiny

od: 

Když dostane detektiv šéfinspektor Erika Fosterová tip, že by klíčový důkaz ve velkém drogovém případu mohl být ukryt v zatopeném lomu na okraji Londýna, nařídí jeho prohledání. Z hlubin však její kolegové vyzdvihnou nejen důkazy k tomuto případu, ale i kostru malého dítěte.
Pozůstatky jsou rychle identifikovány jako Jessica Colli
nsová. Sedmiletá dívka, jejíž zmizení plnilo stránky novin před šestadvaceti lety.
Erika musí začít spojovat střípky z minulosti se současností a nořit se stále hlouběji do rodinných vztahů Collinsových i do života vyšetřovatelky Amandy Bakerové, která si nepřestala vyčítat, že zmizení holčičky nedokázala vyřešit. Erika brzy zjistí, že toto vyšetřování bude jistě jedno z nejsložitějších a nejnáročnějších v její kariéře.

Do posledního dechu

od: Mělo to být vysněné rande…


Šaty nasáklé krví, víčka násilně zavřená. Tak vypadá mrtvá dívka v kontejneru. Detektiv šéfinspektor Erika Fosterová je na místě nálezu jako první. Problém ovšem je, že to není její případ. Nejprve si musí zajistit místo ve vyšetřovacím týmu, přesto se Erika rovnou vrhne do práce – a odhalí
 souvislost s jinou nevyřešenou vraždou. Obě oběti se našly ve stejném prostředí a zemřely stejným způsobem. Navíc si obě smluvily schůzku po internetu…
Kdo se skrývá za falešnými profily na Facebooku a láká naivní mladé ženy na schůzku? Jak chytí Erika vraha, který vlastně existuje jen virtuálně?



Novinka, která bohužel zůstane nedočtená je 

Dopis

od: 

Tina Craigová pracuje do úmoru, a ještě k tomu o sobotách prodává v dobročinném obchodě, aby ve svém nešťastném domově trávila co nejméně času. Když prohledává kapsy starého obleku, který někdo charitě věnoval, objeví dopis se zalepenou ofrankovanou obálkou bez razítka. Dopis otevře a přečte si ho – a to změní směr jejího života navždy.
Billy Stirling ví, že se nezachoval právě hezky, ale doufá, že může ještě všechno napravit. 4. září 1939 se posadí a napíše dopis, o němž doufá, že změní budoucnost. 
A to se také stane – ale více způsoby, než by si kdokoliv dokázal představit…

Je načase otevřít Dopis.


Pak je tu jedna nádherná kniha z Knihy Dobrovský, která mi svým zpracováním vyrazila dech.

Na výletě s Mary Poppins

od: 

Je krásné letní ráno a v třešňové aleji panuje klid. Michal s Janou běží do parku vyzkoušet nového papírového draka. Ale co se to na obloze rýsuje za stín? Nebude to Mary Poppins, která za dětmi přiletěla na návštěvu? 

Výlet s Mary Poppins doplňuje množství krásných a netradičních ilustrací, jež ve spojení s působivým pří
během dávají dohromady skutečně nezapomenutelnou knihu. 



A nakonec dva kousky z Grady. Na jeden jsem se nechala ukecat, ale nelituji a o druhou jsem poprosila záměrně, protože mám od autorky její předešlou knihu Levandule.

Máta 

Vše, co nutně potřebujete vědět…
Autorky Lenka Tréglová a Anita Ponešová pro vás napsaly knihu o mátě, v níž se dozvíte vše, co nutně potřebujete vědět, abyste ji mohli pěstovat, inhalovat, vařit z ní a péct s ní. 

Tahle kniha stejně jako máta:
  • Zmírňuje stres (už po několika listech)
  • Ulevuje od bolesti hlavy
  • Zahání únavu a špatnou náladu
  • Zlepšuje trávení a chladí pálení žáhy
  • Neobsahuje vůbec žádné kalorie
  • Výborně se hodí k čaji a dortu
  • Zahání komáry a jiné agresory
  • Hodí se při rýmě a nachlazení
  • Potěší oko
A voní! Přivoňte si na straně 2.

Strážce nádrže

od: 

Starý strážce vodní nádrže Jiří Smrček si dopisuje s generálním ředitelem povodí. Jsou to zprávy o stavu přehrady, ale také o stavu jeho duše. Nevadí, že ředitel ani na jeden z jeho 23 dopisů neodpoví. Smrček, bývalý venkovský učitel, na sebe prozrazuje i věci, které každému nesvěříme. Je zjitřený úkolem, který ho zaskočil: má najít mezi spoluobčany obce Horní Znělá svého nástupce. Bude to plukovník Dekl, nebo někdo jiný? Je možné, aby to bylo veselé čtení? Pokusil jsem se o to.

Z. Svěrák k novým textům dodává: „Celý život nosím u sebe notýsek, kam si zapisuji nejrůznější krátké poznámky o tom, co mi přijde zajímavé, co jsem viděl, prožil nebo co mi někdo vyprávěl. Nedávno jsem si řekl, že bych se na to měl zpětně podívat a události si připomenout, případně se z těch poznámek inspirovat. Když jsem je začal pročítat, tak jsem zjistil, že téměř 90 % je nepoužitelných, no a z toho zbytku je tato nová kniha.“


9 komentářů:

  1. Boží, hlavně ta Mary Poppins. Mrknu určitě po ní. Jinak mě Dopis zaujal, co se stalo že si nedočetla?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Píšu to v úvodu, proč nezaujal a kdybych se moc rozepsala, tak bych spoilerovala :-D
      Poppins bude recenze. Možná ještě dnes nebo to nechám na zítra. Potřebuje totiž dobré světlo pro fotky, aby vynikla ta pravá krása knihy.

      Vymazat
    2. Tak mi to vyspoleruj prosim do sz, protože nerada bych narazila. :-D Už jsem číhala na dobrovském na video o té Mary. Takže plně chápu, to se nedá fotit jen tak. Ale je neskutečně nádherná. :-)

      Vymazat
  2. Dáme skvělé kousky. Bryndza -dokonalost! 😍

    OdpovědětVymazat
  3. Zvu Vás do mého knižního prostoru www.knihamama.com
    Do prostoru, kde voní knihy duší...
    Věra Fina, autorka knih s duší

    OdpovědětVymazat