neděle 20. ledna 2019

Zkrátka se zamilujte - Ali Berg, Michelle Kalus

Zkrátka se zamilujte

od: 




Frankie touží po lásce, ale jako na potvoru nemůže stále najít toho pravého. Snad i proto ji napadne, že by se mohla seznámit díky jejím milovaným knihám. Sama pracuje ještě s její nejlepší kamarádkou Cat v knihkupectví. Miluje hlavně knihy od Jane Austenové a sama dokonce jednu knihu i napsala. Jenže pak to šlo vše z kopce a není další kniha, ani žádný přítel.
Snad i proto se rozhodne jít lásce naproti a začne nechávat své milované knihy různě ve vlacích a tramvajích. V knihách nechává na sebe i kontakt a velmi doufá, že se jí ozve nějaký inteligentní a sečtělí mužský. 
A ony se začnou dít věci. Nejenže se jí ozve Sunny, který je stejně přitažlivý jako pan Darcy, ale díky knihám prožije nejedno nedorozumění a překvapení.
Jenže který muž bude nakonec ten praví pro Frankie?


Na konci minulého roku jsem byla mile překvapená oslovením z Fortuna Libri, kdy mi byla nabídnuta spolupráce. 
Kniha Zkrátka se zamilujte si mě získala hned na první pohled svou obálkou. Pak už stačilo málo a já jí propadla úplně.
Příběh z prostředí knih a knižních postav z prosluněného Malbourne si vás získá. Frankie je střelená a stejně milující knihy jako správná knihomolka. Její hledání lásky a s tím spojené i občasné přešlapy, kdy si třeba vyjde na rande na slepo s architektem, ze kterého se vyklube žena.
Jak jsem jí záviděla jiné rande, kdy ji dotyčný vzal do tajuplné restaurace, která jako by vypadla ze stránek knih. I jídelní lístek byl jimi inspirovaný. K tomu velmi pohledný společník a na průšvih může být zaděláno. Tedy to by nesměla být Frankie, kdyby tomu tak opravdu nebylo.
Samotná kniha je pak prošpikovaná citacemi z různých knih a i když víte, jak to celé skončí, tak si nekazíte dobrou náladu a čtete do samotného konce. Je to veselé, hravé a přitom tak mile uklidňující. Nemusíte nijak nad příběhem přemýšlet. Nenutí vás to pátrat po vrahovi nebo jiném psychopatovi. Vy se prostě necháváte unášet pocitem pohody, která z celé knihy přímo sálá. Třeba vás to donutí si přečíst i zmiňované knihy, které má Frankie tak moc ráda.

Za knihu velmi děkuji nakladatelství Fortuna Libri, které mi j poskytlo na recenzi.



4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Romantiku už jsem dlouho nečetla, takže mám na něco takového teď chuť a tahle kniha vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :-) Tohle je opravdu lehké a hlavně vtipné čtení. Kniha se mi trefila do noty a věřím, že osloví i další čtenářky. Tak směle do ní :-)

      Vymazat
  2. Slyším o ní poprvé a... oslovila mě. :D Určitě si ji přečtu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super :-) Jsem ráda, že jsem zaujala a díky tomu zaujala i kniha :-)

      Vymazat