neděle 19. června 2016

Recenze Manolito vytahuje špinavý prádlo - Elvira Lindo

Manolito vytahuje špinavý prádlo

"Manolito vytahuje špinavý prádlo" je čtvrtou knihou úspěšné série o španělském chlapci Manolitu Brejlounovi. I tento díl je přímo nabitý zábavnými anekdotami a komickými situacemi. Manolito poprvé pozná lásku, kterou k němu zahoří nová záhadná spolužačka Melody Martínez. Dozvíte se také, jak se slaví španělské Vánoce a jak probíhá tradiční Jízda Tří králů, během níž Manolito na vlastní brýle uvidí svého otce převlečeného za Římana. Se svými nerozlučnými přáteli se také vydává na koledu, jejímž jediným výsledkem bude, že ztratí Manolitova mladšího bratra Blbečka. Vše dobře dopadne a čtenáři se opět budou mít na co těšit v dalším díle.
Originální název:

Como molo!

Žánr:
Pro děti a mládežPříběhy
Rok vydání:, 1. vydání originálu: 1996
Počet stran:140
Nakladatelství:Omega
Ilustrace/foto:Emilio Urberuaga
Vazba knihy:vázaná
ISBN:978-80-7390-297-1
Dětská knížka nejen pro děti, kde se najdou i mnozí dospělí. Humorné vyprávění o životě malého Manotila, jeho mladšího brášky, kterému říká láskyplně Blbeček. Vyprávění o škole a spolužácích, nové spolužačce i malém přírůstku do rodiny, který se u nich moc dlouho neohřál. Vše s lehkostí a smyslem pro humor. Mnohdy lehce černém, ale i to k životu dětí patří. A co že je to špinavé prádlo? Přeci každá rodina nějaké má a když se náhodou dostane na veřejnost, je to buď k smíchu a v hodně případech i k pláči. Kniha je ale o té humornější části a to jí dodává to správné kouzlo o návratu do dětských let.

Přiznám se, že jsem předchozí knihy neznala. Měla jsem o nich jen informace z internetových stránek nebo jsem i slyšela část jako audioknihu s hlasem Simony Stašové. Vše se mi to moc líbilo a já zatoužila si o tomhle lehce střeleném brýlatém klukovi taky něco přečíst a do se mi díky Knihy Dobrovský splnilo.
Příběh mě bavil do samého začátku a to nejen stylem psaní. Dokonce v jeden moment ukápla i nečekaná slza dojetí. To když se Manolito dozví, jak to bere jeho maminka s jeho výtvory ke dni matek či jiným výročím. Smála jsem se, když jsem poznala, jak říká svému malému bráškovi a že to v rodině nevadí. Napjatě čekala, co to tatínek přiveze za zvířátko, když mu říkal, že přiveze překvapení. Hlavně po téhle nápovědě jsem čekala to stejné co on. Co vy by jste hádali, když se vám řekne tohle ? - Tak tři : je to jemňoučké, má packy a velké uši.
Každá kapitola mi ukazovala kousek jeho života a dávala být zase  malým dítětem. Kniha mi vrátila chuť číst a já se moc těším, až si jí budu číst se svou dcerkou, která půjde v září do první třídy a bude se pomalu učit první písmenka. Věřím totiž, že jí tenhle brýlatý klučina učaruje stejně jako mě.
Ještě jednou moc děkuji za tento recenzní výtisk Knihy Dobrovský  a Knihy Omega. Knihu si můžete zakoupit zde Knihy Omega - Manolito vytahuje špinavý prádlo a zde Knihy Dobrovský - Manolito vytahuje špinavý prádlo
Knize dávám 5 hvězdiček z 5.
PS - určitě se si časem pořídím i předchozí díly o Manolitovi.