středa 17. října 2018

Dívka v ledu - Robert Bryndza

Dívka v ledu

od: 

Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život. 
Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo
 uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně. 
Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala? 
Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti. 
Dopadne ho dříve, než udeří znovu?


Mladá žena z dobré rodiny se vrací pozdě večer domů. Tam už ale nedorazí. Její tělo se náhodně najde pod zamrzlým ledem. Nikdo zprvu nezná její totožnost, ale ta je záhy odhalená. Jde o dceru velmi významného aristokrata z londýnské smetánky. 
Případ dostane na starost šéfinspektor Erika Fosterová. Mladá policistka, která právě nastoupila na své místo na policejní stanici Lewisham Row. Má bohaté zkušenosti s podobnými případy a i veřejnost čeká, že případ bude brzo vyřešen. 
Jenže nic nejde tak rychle, jak by se mohlo zdát. Svědkové nejsou a ti potenciální mizí. Média jsou agresivní a čas běží. Až náhlý objev starších nevyřešených vražd ukáže, že by to mohlo vše spolu souviset. Jenže nebude už na vše pozdě? Nebude Erika v případu nakonec jen za obětního beránka? A co vrah, který číhá i na ni, aby ji umlčel, když zjistí, jak moc blízko se ocitla k celému rozuzlení? Nechá si to líbit nebo udeří i na ni?


Přiznám se, že jsem dlouho odolávala této sérii s Erikou Fosterovou v hlavní roli. Knihu jsem vzala na zkoušku z Cosmopolisu s tím, že pokud se mi nebude líbit, tak se vlastně nic dít nebude. Vadí mi totiž u některých knih a autorů ten velký boom a spíš mě to odrazuje od čtení. Tady jsem tedy hodně váhala, jestli do toho jít nebo ne. Anotace se mi líbila už od začátku, kdy kniha před dvěma roky vyšla. Jenže tu byla ta lavina, co se kolem spustila a já se jí tak cíleně vyhýbala.
Nakonec jsem si ji přečetla i já a tím přehodnocuji svůj názor na ni.
Erika Fosterová a její případ si mě získal na svou stranu hned od první stránky. Hodně mě překvapil styl, jakým je kniha psaná. Tak hezky popsané prostředí a nebo i pocity u postav bych vážně nečekala od autora mužského pohlaví. Bylo to příjemné zjištění a čím víc jsem se nořila do stránek, tím víc jsem se nechala pohlcovat případem. 
Erika si prošla ve svém životě své a nese si následky dodnes. Její jednání ohledně vyšetřování jsou občas zbrklá, ale nakonec nesou kýžené ovoce. Díky svým parťákům Mossové a Petersonovi se pustí do pátrání po vrahovy mladých žen, které neměli to štěstí a život jim vzal sadistický vrah.
Jenže ten se jen tak nenechá polapit a dokonce zaútočí i na Eriku v jejím bytě. Naštěstí pro Eriku přijde akorát Mossová a útočník uteče. Erika díky tomu pozná, že její domněnky a dedukce jsou správné. Když se jim pak ozve tajemná blond žena, která viděla jako poslední dívku z bohaté rodiny, myslí si, že mají vyhráno. Jenže to by se nesmělo stát plno dalších věcí kolem, které jim stěžují pátrání. Nějaká vlivná osoba si nepřeje, aby pravda vyplavala na povrch. 
Kdo je tedy za tím vším? Kdo zabil imigrantky ze západu a jak s tím souvisí smrt mladé aristokratky?



Jsem nadšená. Jsem uchvácená a těším se na další díly. Už teď mám rozečtený v e - booku Noční lov, který čekám i v papírové formě spolu s dalšími díly. Hlavně, když teď bude vycházet poslední kniha Chladnokrevně, si chci přečíst všechno, co s Erikou souvisí.
Tady jsem se velkého jména bála zbytečně. Jsem ráda, že jsem do toho šla a nehodlám se čtením jen tak přestat. 
V knize bylo přesně to správné napětí, které jsem očekávala. Případ byl promyšlen do posledních stránek a tím, že Robert Bryndza přidal do příběhu slovanskou linku, tím to pro nás české a slovenské čtenáře, ještě víc okořenil. Líbí se mi, jak píše a jsem opravdu moc zvědavá, jaké další příběhy mě ještě čekají.


Za knihu velmi děkuji Cosmopolisu a Gradě, u které si knihu a i další můžete koupit i vy.


2 komentáře: