čtvrtek 11. října 2018

Nové knihy v Medvědí oáze

Nový měsíc a s tím i nové kousky do mé knihovny. Mám tu menší nadílku z Knižního klubu, kde jsem si udělala radost jednou horkou novinkou z Joty, dvěma kniha z výprodeje a pak malou dekorací do mého čtecího koutku.
Z recenzních výtisků tu mám na představení knihy z Alpressu a dnes došlou Mobou.


Začnu s knihami na recenze, kde prvně představím Mobu
Kniha se mi líbila od začátku zveřejnění jejich edičáku a až dodatečně jsem zjistila, že od autorky mám doma její sérii Panství Daringham Hall. Jen jsem jí ještě nečetla.

Léto divokých květin

od: 

Zoe stojí před těžkým rozhodnutím: Život jí má zachránit velice riskantní operace. Spontánně se rozhodne vrátit do Cornwallu, kde zažila před čtrnácti roky hrozné neštěstí a svou nejhorší noční můru. Chce konečně vyjasnit tajemství onoho léta. Setká se znovu se svou velkou láskou Jackem, znovu pojme naději na život po jeho boku.Stíny minulosti ale hrozí, že zničí i její budoucnost.


Alpressu mám knihy 2. Jedna je od mé oblíbené autorky Jaroslavy Černé a jedná se o historický román. Druhá je od Jana A. Nováka, která s zabývá tajemnem kolem našeho státu.

Vladislav II. Nečekaný vzestup zavrženého dědice

od: 

Nečekaný vzestup zavrženého dědice. Vladislav má pověst nezodpovědného mladíka – holduje ženám,
vínu i jiným světským radovánkám. A právě takového panovníka potřebuje na trůn česká šlechta, aby
mohla sama posílit vliv a moc. Ale k překvapení všech se Vladislav ujme panovnických povinností velmi
svědomitě a stejně svědomit
á se zdá být i jeho volba české královny – krásné, bohaté a chytré Judity.

První republika - Zamlčená historie

od: 

Otazníků a záhad, které po sobě zanechala první republika, je stále dost. Dodnes se třeba spekuluje o
úloze tajných spolků při jejím vzniku či původu prvního prezidenta, o jeho společenských, korupčních a
špionážních aférách. Ale jsou i nerozluštěné kriminální záhady a různé hypotézy, které s politikou
nesouvisí, a přitom 
nemají o nic menší význam. Autor pátrá po tom, co je zatím v naší historii obestřeno
tajemstvím.


Knižní klub jsem objednávala opět na poslední chvíli. Pokaždé nemám úplně jasno, co si tam nakonec vyberu. V košíku jsem sice měla něco připravené, ale vše to šlo do háje, když jsem zjistila, že Jota vydává znovu jednu knihu. Byl podle ní natočený úžasný seriál, který jsem viděla několikrát. Tady jsem šla tedy na jistotu. Jen doufám, že vydají i knihu autorova syna Pacifik.
U dalších knih hrála intuice, jak už to u mě bývá zvykem. I když... S jednou si doplňuji sbírku u mé milované Hany Whitton a ta druhá se motá kolem knih a jejích autorek. Počítám, že v ní najdu příjemný odpočinek.
A abych si nekupovala jen knihy, tak jsem si vybrala i drobnost v podobě malé vonné dekorace. Úžasně voní po levanduli a vanilce.

Bratrstvo neohrožených

od: 

Stephen E. Ambrose, autor amerického bestselleru D-Day (Den D), se v knize Bratrstvo neohrožených věnuje pozoruhodné jednotce americké armády - rotě E 506. pluku 101. vzdušné výsadkové divize. Kromě bojových úspěchů, mezi něž patří excelentní výkony při invazi v Normandii, v bojích v Ardenách nebo v Holandsku, Ambroseho zaujal zvláštní vztah mezi jejími příslušníky, který přetrval dlouhá desetiletí po skončení války.
"Mezi těmi veterány byl evidentní tak blízký a důvěrný vztah, s jakým jsem se za celé čtvrt století rozhovorů s válečnými veterány setkal jen zřídkakdy, pokud vůbec. Z jejich rozhovoru o ostatních členech roty a o různých srazech za uplynulá desetiletí bylo zřejmé, že dosud zůstávají jakýmsi 'bratrstvem neohrožených'," napsal Ambrose po dokoknčení knihy v roce 1991.
Kniha je vedle podrobného popisu výcviku a bojů roty E od Normandie až po obsazení Hitlerova Orlího hnízda v Brechtesgadenu také sondou do mezilidských vztahů elitních vojáků, popisem vzniku řady přátelství "na život a na smrt" a v neposlední řadě také pohledem na západní frontu druhé světové války očima řadového amerického vojáka.


Anežka Česká: cesta lásky a víry hrdé Přemyslovny

od: 

Anežka Přemyslovna a Jindřich, syn císaře Fridricha II., v sobě našli zalíbení. Vše nasvědčuje tomu, že jejich štěstí nic nestojí v cestě. Jenže zatímco Anežka se připravuje na roli královny, Jindřich podlehne kouzlu Markéty Babenberské a ožení se s ní. Záhy pochopí, jaké chyby se dopustil, a snaží se získat zpět lásku pokořené, přesto hrdé Přemyslovny.


Dům v ulici Naděje

od: 

Alba, hlavní hrdinka románu, bezcílně bloudí svým rodným městem Cambridgí. Její život je v troskách. Jediné, na co myslí je, jak se to jenom mohlo stát? Najednou se ocitne na konci Hope Street, ulice Naděje, kam nikdy předtím nevkročila. Stojí na zápraží domu a hledí na číslo 11 přibité na stříbrných dveřích a neví, co si počít. Dveře se rozlétnou dokořán a Alba hledí do tváře Peggy, nejstarší a zároveň nejkrásnější ženy, jakou kdy spatřila. Přijme její pozvání dál a u horké čokolády dostane zvláštní nabídku: může zůstat přesně devětadevadesát nocí a během té doby posbírat střípky rozbitého života a složit je znovu dohromady. Alba nemá co ztratit, a tak se rozhodne v domě zůstat.
Brzy zjistí, že dům je kouzelný. Mezi dřívější hosty patřily i Beatrix Potterová a Daphne du Maurier, Agatha Christie a další velké ženy, které poté, co prožily v domě oněch devětadevadesát nocí, zůstávají v podobě mluvících portrétů jako pomocnice a rádkyně pro nově příchozí. Alba se rychle stane součástí tohoto kouzelného světa a vydá se tak na cestu, která uzdraví její rány a možná jí i zachrání život.
 



8 komentářů:

  1. Gratuluji ke krásným přírůstkům a zejména k Bratrstvu neohrožených :-) Ať se ti všechny líbí a pokušení je co nejmenší :D

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já zase koukám na tu Hanu Whitton, kterou jsem ještě nečetla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu opravdu doporučuji. Četla jsem do ní i její anglická dobrodružství, která mě k ní vlastně přivedla. Má strašně hezký dar na vyprávění.

      Vymazat
  3. Bratrstvo neohrozenyh znam jako miniserial a ten je opravdu povedeny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě také a byl natočen dle této knihy. Jak jí pomalu čtu, tak mohu s klidem říci, že je to výborné stejně jako seriál i s těmi komentáři s opravdovými hrdiny z roty E.

      Vymazat
  4. Láká mě Léto divokých květin, ale to asi víš - měla jsem ho ve svých knižních tipech :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím a vím :-) Já se na ně těším, jen potřebuju najít ten správný klid. Mám kolem sebe nějak moc chaosu, ale ten znáš asi ty sama také moc dobře. Tak nám držím palce.

      Vymazat