neděle 24. listopadu 2019

Zřídla - Kristýna Sněgoňová

Zřídla

kniha od: 



Brno je město, který každý zná a mnoho lidí si z něj dělá legrácky a to nejen pražáci. Jenže v Praze nemají to, co je v Brně - tajemná zřídla. Skryté zásobníky energie o které se starají Strážci. Jenže když najednou začnou zřídla mizet, poznají Strážci, že je problém. Je jasné, že za tím stojí někdo z jejich řad a když se k tomu přidá smrt i Stážců, je na problém zaděláno.


Nakladatelství Epocha  vydalo další knihu od nadějné mladé autorky Kristýny Sněgoňové Zřídla. Mnozí si jí pamatují díky knížce Krev pro rusalku, která vyšla u stejného nakladatelství.
Pro mě to bylo setkání první a i s seznámení s tímhle žánrem. Trochu jsem i váhala, jestli do toho mám jít, ale letos jsem si dala závazek číst i něco jiného, než po čem běžně sahám při výběru knih. Nakonec se ukázalo, že to nebylo až tak špatné rozhodnutí.
Kniha nám ukazuje Brno dnešních dnů. Jsou tu normální lidé, ale i mezi nimi se pohybují tací, kteří si říkají Strážci. Mají schopnosti, které využívají po svém, ale hlavně se snaží dělat dobré věci. Využívají k tomu energetické nádrže - Zřídla. Ty se musí pravidelně navštěvovat, aby se nestalo něco hrozného. Jenže najednou začnou mizet a je jasné, že je problém. Hrozí válka, jak se tenčí magická energie. Už jednou tu něco takého bylo, ale lidé zapomínají, nebo si nechtějí vzpomenout.
Naši hrdinové jsou tak postaveni před záhadu, kterou musí rychle vyřešit, nebo bude pozdě a bude se víc umírat. Už to přeci začalo, protože jak si vysvětlit smrt Martina - nejlepšího přítele Lukáše a jeho sestry Ludmily. A co Barbora, která s Martinem seděla v autě? Co tam s tím vším má společného?


Pro mě Urban fantasy jedna velká neznámá, ale pokud bych si měla vybrat nějaký úvod do ní, tak je asi dobře, že jsem si pro svůj debut vybrala tohle. Díky českému prostředí, normálním lidem s jejich slabostmi i chovám na přes držku, se to četlo dobře. Nejsem zběhlá za poslední dobu ani v klasickém fantasy, ale tohle mělo opravdu něco do sebe.
Zřídla mě dostala takovým tím obyčejným způsobem. Občas jsem měla problém s chováním některých postav, kdy se mi zdáli ukňourané, ale pak nastali i momenty, kdy jsem řekla jen WAU - to není vůbec špatný nápad tohleto. 
Knihu asi víc ocení někdo, kdo se na téhle scéně pohybuje a má něco načteného. Já za sebe říkám, že pokud se mi dostane do ruky i později  něco takového, tak budu maličko váhat. Pokud mě ale anotace přesvědčí, že by to mohlo být zajímavé, tak to zkusím. Nebudu úplný fanda Urban fantasy, ale vyhýbat se jí už cíleně také nebudu.


Žádné komentáře:

Okomentovat