pondělí 14. května 2018

Čokoládový průšvih - Petra Hulsmann

Čokoládový průšvih

od: 


LÁSKA JE TO, CO SE TI STANE, ZATÍMCO JI HLEDÁŠ

Některé věci jsou pro Isabelle absolutně nepostradatelné: ranní káva. Práce v báječném květinářství. A nudlová polévka v restauraci na protější straně ulice.
Jakékoli vybočení ze svého pravidelného života nesnáší. Přesto jednoho dne „její“ oblíbenou restauraci převezme no
vý ambiciózní kuchař Jens – a nejenže se opováží experimentovat s její zamilovanou polévkou, ale i jinak vnese do Isabellina poklidného života pořádný chaos.
A zatímco se dezorientovaná Isa snaží zase všechno vrátit do zaběhnutých kolejí, pozvolna jí dochází, že právě nečekaná překvapení náš život úžasně obohacují.


Isabelle a její zvyky, které tak moc potřebuje ke svému životu. Nemá ráda změny a každodenní rutina jí přináší uspokojení. Tu ji naruší nejprve nový majitel její oblíbené restaurace, kam chodila mnoho let na oběd a hlavně na polévku. Jenže polévkou to vše jen začíná a Isabelle si musí najednou zvykat na další nové věci a hlavně lidi, ve svém dosavadním životě.


Tahle novinka z Ikaru mě lákala už jen svým názvem. Slibovala slast čokolády a trochu i bláznivin. Takové to lehké letní čtení do dnešních dnů.
Isabelle mi přišla milá. Taková ta holka od vedle, která nemá ráda změnu a každé vybočení ji hned rozhodí. Tím mi byla blízká, protože i já jsem v tomhle hrozná. Každá změna se mě dotkne a já si postupně zvykám na novou situaci. Někdy to jde hůř, jindy to ani pořádně nepostřehnu.
Vše začíná tím, když si už nemůže dát svou oblíbenou polévku v restauraci naproti květinářství, kde pracuje. Restauraci převzal nový majitel a v nabídce nemá polévku. Nakonec to Isa přeci jen zkusí a do restaurace zavítá. Po všemožných nabídkách jídel od servírky, kdy pokaždé řekne ne, nebo že jí to nechutná, požádá, jestli by jí v kuchyni nemohli udělat polévku. To se u jejího stolu objeví sám majitel restaurace a vrchní kuchař Jens. Ten jí nakonec dá místo polévky pastu z mangoldovým pestem. Jenže to přeci není polévka. Isa je rozhodnutá, že po téhle zkušenosti už do Jensovi restaurace nevkročí. Osud tomu však chce jinak. Do cesty se jí totiž připlete Jensova mladší sestra Merle. S ní přicházejí nejen problémy, ale i změny. Změny ne vždy příjemné, ale díky kterým si uvědomí, že i něco nového může její život obohatit.


Já jsem z téhle knihy nakonec lehce zklamaná. Čekala jsem víc napětí mezi hlavními hrdiny. Více veselí a škádlení. 
Dostalo se mi ale i tak příjemné čtení. Bavila jsem se u nepovedené schůzky ze zahradníkem ze hřbitova, kdy se tak neurvale pustil do Isina jídla, že i já bych byla v šoku, kdybych zažila to co ona.
Merle byla takové to zatoulané štěňátko, které hledá oporu a domov. Měla jen Jense, protože rodiče byli někde na archeologických vykopávkách. 
Jens byl v pohodě týpek, co se upnul na práci a na vztahy raději zapomínal. Nedůvěra v ženy z něj udělala lehkého cynika. Přesto měl velmi rád svou práci a svou mladší sestřičku. Jenže si s ní nevěděl rady.
Až Isa jim do života vnesla trochu klidu a oni jí zase malý chaos. Pro všechny to bylo dobré. Všichni si z toho něco odnesli a díky tomu byl život najednou hezčí.


Knize dávám velké plus za to, že se četla rychle a nenudila.



4 komentáře:

  1. Kniha mě zaujala nádhernou veselou obálkou. Vypadá to na prima oddechovku. Dávám ji na seznam a snad se k ní jednou dostanu! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je nádherná, to máš úplnou pravdu. Tak snad se bude líbit i co v ní pak najdeš.

      Vymazat
  2. Och! Já ji musím mít ... Na Světě knihy jsem odolala, ale stejně brzy domů přibude :)

    OdpovědětVymazat