úterý 22. května 2018

Společnosti - Josef König

Společnosti

od: 

Osm nepatrných okamžiků, osm větších rozhodnutí. Na začátku všeho je vždy velká tržnice a záleží pouze na tom, jak kdo nakoupí. Ne každý příběh však musí skončit prohrou. Hodnocení už je na jiných. Sbírka jemně propletených osmi povídek zasazených do současnosti poukazuje na stav dnešní společnosti postavené na bezcitnosti a materiálním životě. Prvotina Josefa Königa, který má za sebou především scenáristickou tvorbu, přináší minimalistické příběhy že života obyčejných lidí.


Sbírka povídek vypovídající o dnešní době. Osm navzájem propojených příběhů, které utvářejí jeden celek a nastavují zrcadlo dnešní doby.


Když se tato kniha objevila v nabídce recenzních konkurzů u Omegy, ani jsem moc neváhala a zkusila ho. Přišla mi jiná svou anotací než ty, které běžně proudí na náš trh. Mé instinkty zafungovaly dobře. Do rukou se mi dostala sice útlá kniha, ale s o to větším obsahem.
Společnosti je taková sonda do dnešního života běžných lidí. Příběhy do sebe v osmi povídkách narážejí, postavy se prolínají a děj se tu zatoulá do minulosti, tu do přítomnosti. Jeho syrovost občas až děsí, ale při tom nám dává pohlédnout na všednost dnů se všemi ne vždy pochopenými libůstkami, ale i smutkem a děsem. Vše se odehrává na Žižkově a okolí a o to je to víc opravdivé. 
Sama jsem tam bydlela pár let a tak znám i místa, která se v knize objevují. I tím si mě kniha získala na svou stranu.

Není potřeba hrdinských činů, aby s člověkem nakonec vyjebali.


Za knihu velice děkuji Knihy Omega a Knihy Dobrovský.  Kniha mě donutila zese jednou chvilku přemýšlet o životě a lidech kolem.


Žádné komentáře:

Okomentovat