neděle 29. září 2019

Přísně tajné skandály - Jaroslav V. Mareš

Přísně tajné skandály

kniha od: 


Jsou skandály, které jsou veřejnosti na očích a vídáme je na každém rohu. Ať na nás křičí z televizních obrazovek, novin nebo internetu. Jenže pak jsou tu i tu, o kterých se nemluví. Jsou jak se říká, zameteny pod kobereček, aby co nejméně byly vidět. Většinou se jedná o nějakou velkou ostudu nebo třeba i politický přehmat, který má být ututlán. Nesmí se dostat na veřejnost, protože by to byla opravdu velká ostuda. A přesně o takovéhle příběhy se náš autor zajímal a pár nám jim i předložil ve své knize Přísně tajné skandály.


Díky nakladatelství Epocha, se kterým jsem začala nově spolupracovat, jsem si mohla přečíst knihu Přísně tajné skandály. Je to přesně to, co si ráda sama čtu v časopise Epocha a jiných podobných.
Jsou zde upozorněny kauzy, o kterých se ví málo. Někdo možná zná jméno Harryho Jelínka, ale dokážete si k němu přiřadit, co bylo dál? A co třeba česká Čachtická paní nebo takový Dracula z Krumlova. Že tápete? Nic vám to neříká? Nebo o tom slyšíte dokonce prvně? 
Ani se vám nedivím. Já o některých postavách z této knihy také slyšela poprvé a o to víc mě zajímalo, co vše se nakonec dovím.


Jaroslav V. Mareš jako vystudovaný žurnalista se s námi podělil o svá mnohdy až buldočí pátrání po skandálech, které by neměl nikdo znát. Pokud totiž vyplavou, je o ostudu postaráno.
Třeba jako ten o falešných filmařích na Čachtickém hradě. Nebo jak jeden vykuk prodal hrad Karlštejn. Se zájmem jsem si četla i o sexuálním atentátu, který se měl odehrát na zámku v Jičíně. Ten je jen kousek od mého milovaného hradu Kumburk, který se v kapitole také vyskytuje. Co já se vše o tom nedozvěděla. 
Hodně mě také zajímala kauza kolem Kateřiny z Komárova. S jejím jménem jsem se setkala už dříve a četla o ní pár příběhů. 
Mohla bych takhle pokračovat ještě dál a dál. Každá kapitola vás totiž něčím upoutá. K tomu jsou i doprovodné fotografie samotného autora a postřehy k příběhům od různých odborníků nebo třeba i pamětníků oněch událostí.
Knihu velmi doporučuji všem milovníkům historie, které nebaví jen holá fakta, ale rádi se v ní i trochu pošťourají. Nebo třeba jen chtějí doplnit znalosti.





Žádné komentáře:

Okomentovat