čtvrtek 2. dubna 2020

Kolem světa za 80 stromy - Jonathan Drori

Kolem světa za 80 stromy

kniha od: 



Vydejme se kolem světa za 80 stromy. Poznejme svět z jiného úhlu. Přečtěte si o životě neobyčejných stromů, které mají své příběhy. Některé tu jsou s námi už stovky let.


Grada loni vydala neobyčejný průvodce stromů, který nás zavede do všech koutů na zeměkouli. Od Severní Evropy, přes Afriku a Středomoří, do Asie s Oceánií , až do Ameriky, Mexika a Karibik. Všude tam rostou neobyčejné stromy. Průvodcem je Jonathan Drori - přední odborník na stromy. Vysvětlí nám jejich podstatu v životě člověka a nabídne zajímavosti o nich. Každé zastavení nám ukáže pravdivý příběh, který je doplněný o nádherné ilustrace. 
Tak pojďte se mnou na výlet. Nenechte se přemlouvat, protože opravdu neprohloupíte.




Tohle je úžasná kniha plná nových, neotřelých informací ze světa stromů. Víte třeba, jak se do Irska dostala Planika velkoplodá? Kolik dosahuje výšky? Co znamená slovo basswood, a kterému stromu se tak říká? Kde je nejrozsáhlejší lesnatá oblast naší planety? Víte, že svou rozlohou výrazně předčí tropické deštné pralesy a představuje zhruba třetinu veškerých lesů na Zemi? 
Nevíte? A rádi byste to věděli? Tak šup, čtetě se mnou. Protože i já jsem koukala na tyhle a ještě mnoho dalších zajímavostí - životopisů stromů s úžasem. Poznala jsem zase víc tajemství naší planety a s úctou na ní hledím.


Pokud jsem vás aspoň trochu zaujala, tak se koukněte sem - Grada - Cesta kolem světa za 80 stromy a třeba si jí i rovnou kupte.



3 komentáře:

  1. Tak tahle knížka vypadá moc krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je úžasná. Jen mi tu chvíli ležela, než na ní přišel ten správný čas.

      Vymazat
  2. Krásné ilustrace, nedávno jsem na ní narazil v knihkupectví, ale ani jsem ji neotevřel. Jen jsem ji tak zaznamenal. Teď vím, že se pro ní asi vrátím. Jedeme na víkend pod stan, tak si ji snad vezmu s sebou, jestli se mi vejde do batohu. Rád si vždycky večer pod stanem najdu alespoň půl hodinku na čtení za večerního světla. .)

    OdpovědětVymazat