neděle 25. září 2016

Z Medvědí knihovny 2. - Ďáblova slza Jeffery Deaver

Moje první setkání s tímhle autorem pro mne byl jako záchranné lano po velké bouři. A ano, bouře to tenkrát byla, i když ne ta opravdová, ale přišla povodeň v roce 2002 a já přišla nejen o všechny knihy, ale o celý majetek. Když jsem pak objevila mezi humanitárními věcmi i knihu z řady Nejlepší světové čtení, kde byla i tato, i když zkrácená verze, kniha, byla to záchrana pro mou vyprahlou duši po písmenkách. Že jde o zkrácenou verzi jsem tenkrát ale nevěděla a stejně by mi to asi ani nevadilo. Hlavně, že bylo co číst.
Setkání bylo pro mě osudové. Slza mě vážně pohltila a já jí četla za ty roky už několikrát a to už i jako klasickou nezkrácenou. Vím, že se mi to strašně líbilo. Mělo to nápad a děj, který vás udržoval v napětí od začátku do konce a když jste měli na dosah odpověď, frrr.. Uletěla vám a otočila úplně o sto osmdesát stupňů a vy jste najednou byli opět na začátku a nic netušili. To se ostatně dá říct i o všech dalších knihách pana Deavera.
Stal se z něj můj nejoblíbenější autor detektivek a já se snažím jeho knihy kupovat do sbírky. Jde mi to pomalu, ale už mám slušnou sbírku a to nejen v té papírové verzi, ale i jako e-book. Ostatně Ďáblovu slzu mám hned ve třech vydání. V papíru z Nejlepšího světového čtení a jako klasickou knihu už nezkrácenou a pak také jako zmiňovaný e-book.



Ďáblova slza

V ulicích Washingtonu se pohybuje Hrobař, muž bez nervů a slitování. Muž zbavený osobnosti. Muž, jehož jedinou prioritou je zastřelit každé čtyři hodiny co nejvíce lidí, aby svému pánovi zajistil vyplacení obrovského výkupného. Starosta města se skutečně rozhodne výkupné zaplatit, ale Hrobařův pán a strůjce celého zločinu bohužel umírá pod koly nákladního automobilu. Peníze si nemá kdo vyzvednout a Hrobař slepě vraždí dál. FBI se obrací na vynikajícího písmoznalce Kincaida, který má analyzovat jediný střípek důkazu: ručně psanou žádost o výkupné z pera tragicky zesnulého organizátora zločinu. Kincaid dělá, co může, ale čas běží neúprosně rychle a navíc se zdá, že pachatel byl geniálnější, než si kdokoliv dokázal představit... 


Žádné komentáře:

Okomentovat