neděle 25. prosince 2016

Jak funguje Google - Eric Schmidt, Jonathan Rosenberg

Jak funguje Google

Jak funguje Gogole je zábavná a strhující kniha plná lekcí, které se autoři naučili při budování firmy. Vysvětlují, jak technologie přesunula rovnováhu sil od firem ke spotřebitelům a že jediným způsobem, jak v tomto neustále se měnícím prostředí uspět, je vytvářet vysoce kvalitní produkty a přitáhnout nový typ mnohostranných zaměstnanců, kterým přezdívají „chytří kreativci“. Na tématech jako firemní kultura, strategie, talent, rozhodovací proces, komunikace, inovace či řešení problémů autoři ilustrují manažerská pravidla bezpočtem anekdot a historek zevnitř Gogolu, z nich mnohé se na veřejnost dostávají vůbec poprvé.
Vymýšlení technologických novinek a jejich uvádění na trh nemusí být tak nudné, jak se leckomu může zdát.
Poučná a vtipná kniha o firmě, která proslula svou „jinakostí“. 





Jak funguje Google jako známá internetová firma a i jako společník mnoha z nás při každodenním styku přes své monitory či mobilní telefony nebo i jiná zařízení umožňující přenos dat.



Zajímavá kniha jak obsahově, tak vizuálně. 
Knihu jsem si chtěla přečíst hlavně z důvodu, že mám doma ajťáka a chtěla mu trochu více rozumět. Jen jsem nečekala, že to bude i jako by motivační kniha. I proto jsem jí četla po kouskách a trvalo mi to déle, než mi je milé. Při tom to je velmi poučné čtení.
Dozvídáme se zde o historii firmy a  jaké měla začátky. Proč je vlastně tak úspěšná a jak toho dosáhla. Jak motivuje své zaměstnance k lepším a lepším výsledkům a při tom jim ponechala jejich svobodu ducha a tím se jim v práci víc líbilo. Aby neměli pocit, že jsou do něčeho tlačeni a nemuseli se rozhodovat, jestli firmu opustit a nebo se zapojit do něčeho tak ohromného jako Google.

logo z roku 1997-1998

Strašně mě nadchla myšlenka povzbuzování lidí v tom co umí a pokud to nejde, proč to nepřenechat jiným. Třeba ti přijdou na něco jiného a lepšího. Z toho by si měli vzít příklad i mnohé firmy. Pokud je spokojený zaměstnanec, tak firma prosperuje a vzkvétá. Pokud ale chodí domů uštvaný a nespokojený, je to poznat i na výsledku.
Když se u nás řekne Google, tak se nám hned vybaví barevné logo a jak se občas říká - Nevíš něco, tak se zeptej strejdy Gůgla. A je to tak. 

2016 a současnost


Když něco vyhledáváte na Googlu, zobrazí se dva typy výsledků: organické a placené.Organické výsledky jsou "přirozené" výsledky vyhledávání, které najdete vyhledávač Google, kdežto placené výsledky na stránku umisťuje reklamní služba.

Knihu provází i nespočet fotografií a vtipných obrázků, které vám dají pochopit ten obrovský rozsah vědomostí a významu této firmy. Už jen samotná obálka knihy na to upozorňuje.



Tak že pokud se chcete dozvědět něco víc a doplnit si vědomosti, tak tuhle knihu doporučuji a nebo se prostě koukněte na Google.

Tady se projevil můj antitalent s prací s ntb, kdy jsem jsem si to prostě vyfotila a ne zkopírovala jak by to udělali jiní z vás :-)


Za knihu děkuji Jotě a koupit si jí můžete u nich zde Jak funguje Google.

Žádné komentáře:

Okomentovat