pondělí 5. prosince 2016

Manolito na cestách - Elvira Lindo

Manolito na cestách

Manolito se k nám vrací již v pátém dílu originální a zábavné série o španělském chlapečkovi z Madridu.

Všechno to začalo, když tatínek Manolo vyslovil onu magickou větu: „Manolito pojede se mnou. Zabal mu do mojí tašky tři spodky a tři trička, víc nepotřebuje.“

A tentokrát to bude opravdu jízda se vším všudy, Manolito pozná svět za hranicemi Carabanchelu: bude totiž vyprávět o jedné nezapomenutelné cestě po španělských silnicích. Nechte se překvapit: Jaký vlastně doopravdy je tatínek Manolo? Je Marcial opravdu padouch? Vycpou snad Manolitova dědečka Nicoláse? Vážně se Manolito dorozumí s kamiónem? A jak to nakonec bylo s tím pracím práškem?

Ani v pátém díle vás Manolito nezklame a svým originálním smyslem pro humor vám určitě zlepší náladu. 



Další příběh o brýlatém rozumbradovi Manolitovi vás tentokrát zavede na cestu. Cestu velkého dobrodružství s jeho tatínkem, který ho vezme s sebou do kamionu. Také poznáme, co je to Japonský týden a co z něj nakonec vzešlo. To vše kořeněné laskavým humorem.

Kdo je tatínek Manolito? Už dříve se o něm v knížkách něco málo dozvídáme, ale jaký je vlastně doopravdy? I to nám poodhalí tento příběh.

" Jakej jsem... jakej jsem... Jak mě vidíš ty? A buď upřímnej."
Chvíli jsem na něj koukal a pak jsem řekl : " No, jsi.. trochu velkej až tlustej a trochu vážnej až zamlklej. A jsi hodnej, protože doma se s nikým nehádáš, až na mámu teda."
" Tak že velkej a tlustej..."



Měli to být hezké prázdniny, kdy si tatínek vezme dovolenou a bude s rodinou, protože normálně to tak není. Je stále na cestách se svým kamionem Manolitem a doma se vyskytuje málokdy. Už to vypadá, že rodinka konečně zažije dovolenou jak má být, když se stane něco nečekaného. Tatínek musí opět pracovat. Maminka je naštvaná, že zase bude s dětmi a dědou sama. Tolik se těšila, že si trochu odpočine od Manolitových hádek s Blbečkem.
Tatínek to za ní naštěstí vyřešil a tak se najednou Manolito ocitl na cestě. Na velkém dobrodružství se svým tátou, kterého mohl konečně poznat i jinak než jako toho tichého pána z domova. 
I tatínek se toho od Manolita hodně dozvěděl. Třeba to, jak prožili Japonský týden v jejich supáči a proč dědeček vstal z mrtvých. 
Jenže to by nesměl být Manolito, aby se něco nezvrhlo. Náš velký kluk si prožil svou první kocovinu a tím nastal ten správný kolotoč bláznivin a problémů.

Opět jedna skvělá knížka, která navazuje na ty předešlé. Já tedy četla druhou, ale musím říct, že bavila stejně. Vtipné dialogy a situace, do kterých se dostane hlavní hrdina a nechybí zde ani Ušo nebo Blbeček s dědou. A ten konec? To velké finále příběhu ? Já měla co dělat,abych se nesmála nahlas i po tom, co mi dcera už dávno spala a já si nemohla pomoci a musela číst dál a dál.



Za knihu děkuji Knihy Omega, která mi ji poskytla k recenzi. Knihu můžete koupit zde Manolito na cestách.

2 komentáře:

  1. Ještě jsem se nedostala ani k té první knize, ale mám to napsaný :D Knihy vypadají totiž úžasně. Je to takový ten Mikuláš a Bořík. To mám strašně ráda :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsi trefila dobře. Ten klučina mě vážně dostává. Musím se opravdu už pomalu poohlédnout po těch předchozích dílech, co doma nemám. Stojí to rozhodně za to a bude sranda, až si to bude Majda číst sama. Už teď jí to moc baví, když jí je čtu já.

      Vymazat