pondělí 23. října 2017

Rozbalovačka z Metafory a Omegy

Je tu nový týden a já vám jdu opět představit nové kousky v mé knihovně. Tentokrát to jsou dvě žhavé novinky z Metafory a jedna z Omegy




Z Metafory mi byly nabídnuty dvě knihy, každá z jiné doby i prostředí a jiného žánru. 
U první jsem neváhala, protože mě zaujala už v jejich edičním plánu. Ta druhá byla něco jiného. Slavná autorka, která vydává  u nás novou serii a já od ní ještě nic nečetla. Bála jsem se toho a zprvu jsem knihu odmítla. Nakonec jsem se nechala přesvědčit a mám ji doma také. Uvidíme, jestli jsem si neukousla velké sousto.


Labutě z Páté avenue

od: 

Ze všech hvězd newyorské smetánky září Babe Paleyová nejjasněji. Její dokonalá tvář pravidelně zdobí stránky časopisu Vogue, její vybraný vkus a styl je všemi obdivovaný. Jak se zdá, Babe má všechno: peníze, krásu, osobní kouzlo, šperky, vlivné přátele, váženého manžela, nádherné rezidence. Pod spořádaným, elegantním zevnějškem však přebývá vášnivá, osamělá žena toužící po opravdové lásce a niterném vztahu. Pak se objeví Truman Capote. Drobný, zlatovlasý génius s gigantickou osobností doslova vpadne na scénu a pořádně zatřese s Babe a ostatními „labutěmi“, jak výstižně svou skupinku elegantních přítelkyň z nejvyšší společnosti pojmenoval. Díky nim získá Capote výjimečný přístup do zákulisí manhattanské elity, přímo k nejužšímu kroužku mocných, opředenému skandály a drby. Nepochybujíc o jeho oddanosti, Babe si ani ve snu nedokáže představit, jakou spoušť za sebou Truman zanechá. Když se z člověka ale jednou stane vypravěč příběhů, nepřestane jím být ani tehdy, když se mu v největší důvěře svěří někdo blízký… Trumanova proslulost dosahuje vrcholu, když se na jeho hvězdný maškarní Černobílý ples (Black and White Ball) sjíždějí takové celebrity jako Frank a Mia Sinatrovi, Lauren Bacallová či Rose Kennedyová. Velmi záhy však Truman Capote zažehne literární skandál, jehož zničující následky budou doznívat ještě mnoho let poté.

DNA

od: 

Ve svém domě v Reykjavíku je brutálně zavražděna mladá žena. Jediným svědkem je její sedmiletá dcerka. Když krátce nato dojde k vraždě další ženy, policie je v koncích. Jistý radioamatér zachytává podivné vzkazy, které ho s oběma zavražděnými spojují, a tak, hnán zvídavostí, začne pátrat na vlastní pěst. Huldar, policista pověřený vedením vyšetřování, a Freyja, psycholožka vyslýchající sedmiletou dívenku – klíčovou svědkyni, musejí chtě nechtě pracovat bok po boku. Jejich spolupráci komplikuje skutečnost, že se spolu nedávno vyspali po seznámení v baru, kde se Huldar vydával za tesaře z venkova.


Dnes dorazila pro mě nejočekávanější kniha roku.
Už když jsem zjistila, že ji Omega zařadila do edičního plánu, jsem věděla, že ji musím mít. Skoro celý rok jsem na ní čekala. Když mi ji pošta předávala a já si jí nesla domů, ještě pořád jsem nevěřila. Přišel můj poklad - můj milášek. S posvátnou úctou jsem knihu vybalila a nemohla se na ni vynadívat. Až takhle na mě působila, i když někomu se může zdát být nezajímavá. Jenže já s příběhem v ní prožila dospívání. Doma mám všechny serie a i nové díly. Kdybych měla prostředky, rozjedu se do míst, kde se vše odehrálo a nasaji tu atmosféru. Možná se vám zdám jako magor, ale já to tak cítím a moc děkuji, že tu knihu mám doma.



Rychleji mluvit nedokážu - Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům (a všechno mezi tím)

od: 

Sbírka esejů od milované hvězdy seriálů Gilmorova děvčata a Rodičovství o životě, lásce a ženě z Hollywoodu, doplněná historkami z natáčení Gilmorových děvčat. Lauren Graham se pokouší na chvíli zastavit a ohlíží se za svým životem, sdílí s námi úsměvné historky z dospívání, když začínala kariéru herečky, až po dobu, kdy seděla ve svém přívěsu a koukala na trailer k seriálu Rodičovství a kdy se sama sebe ptala: „Líbí se to někomu?“ Otevřeně mluví o tom, jaké je to být single ve světě Hollywoodu („Nikdo nechápal, že jsem pořád sama.“) nebo o zkušenosti porotce v projektu Project Runway ("Je to, jako kdybych zažila totální módní blackout.“) V eseji "Jaké to bylo, první část" nás autorka vezme na procházku světem Gilmorových děvčat a především do světa „své“ Lorelai Gilmore. Esej "Jaké to bylo, část druhá" odhaluje, jaké to bylo, když se o devět let později k roli vrátila a co to pro ni znamenalo. O Lauren se ale dozvíte i jiné věci: jaké to bylo, když se pokusila stát se vegankou nebo další zážitky z natáčení a zákulisí Hollywoodu. Kniha je doplněna mnoha fotografiemi a úryvky z jejího deníku. Kniha je jako nejlepší přítel, který se s vámi o všechno vždy rád podělí.


8 komentářů:

  1. Tak Yrsu bych brala :) Užij si všechny, ať se líbí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc. Už jsem se pustila do labutí a kdybych nemusela spát, tak jen čtu a pročtu celou noc :-) Na Yrsu jsem sama zvědavá.

      Vymazat
  2. Kniha od Lauren Graham vypadá úžasně, škoda, škoda že se na mě neusmálo štěstí... :)) užij si čtení a budu se těšit na recenze... :)

    OdpovědětVymazat
  3. Rychleji mluvit nedokážu mám taky objednáno. Už jen netrpělivě čekám na dodání.:))

    OdpovědětVymazat
  4. Všechny si užij, Lauren mi také dorazila, už mám rozečteno a je to prima :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Já se na ní vrhnu později. Mám toho tady víc, ale těším se na to čtení velice.

      Vymazat