pondělí 29. srpna 2016

Rozbalovačka od MOBY

Dnes mi přišel další balíček recenzáčků z Moby. Jejich knihy se mi tu přes léto bohužel nahromadily a tak jsem si dala závazek, že přečtu co nejvíce právě od nich v měsíci září. Léto pro mě bylo co se čtení prostě na houby, což vysvětluji zde Léto víc než rozmarné.
A co že mi to přišlo tentokrát ? 



První kniha je od českého autora Zdeňka Grmolce Pod křídlem anděla. Jedná se o historický román z doby Karla VI. Hasburského a já mám knihy spojené s historií moc ráda. Navíc se opět seznámím s novým autorem.

Pod křídlem anděla

O době panování Karla VI. Habsburského vzniklo v české i světové literatuře velmi málo beletristických děl, román Pod křídlem anděla, který zachycuje převážně dobu Karla VI., otce jediné vládnoucí ženy na českém trůnu – Marie Terezie, tuto mezeru vyplňuje. Protagonistou románu je Daniel, který se musí vyrovnávat nejen s těžkým osudem polovičního Žida, ale i se svojí sexuální identitou, pro společnost první poloviny 18. století nepřijatelnou. S jeho osudem je propleten i osud osvíceného šlechtice hraběte Šporka a sochařů Matyáše Bernarda Brauna a Ferdinanda Brokoffa.



Druhá kniha je z jiného soudku. Jedná se o detektivní román z prostředí amišů Střípky ticha od Lindy Castillo. Po dlouhé době pořádná detektivka po tom všem odpočinkovém čtení z poslední doby a hlavně z prostředí, které je mi neznámé a do kterého bych ráda nakoukla a dozvěděla se zase o něco víc.

Střípky ticha

Slabaughovi jsou přímo vzorová rodina amišských farmářů, tvrdě pracují, mají čtyři děti a se širokým příbuzenstvem skvěle vycházejí. Idylka skončí, když jedno z jejich dětí přivolá pomoc. Kate Burkholderová, policejní náčelnice z Painters Millu, objeví v nádrži na hnůj chlapcovy rodiče a strýce, všechny mrtvé. Zpočátku vše nasvědčuje tomu, že šlo o nešťastnou nehodu, během pitvy však koroner zjistí, že jedna z obětí utrpěla před smrtí úder do hlavy. Je zřejmé, že došlo k vraždě. Nikdo si nepřeje vypátrat vraha tolik jako Kate, která rovněž vyrůstala v amišské rodině, proto si případ bere poněkud osobně.


3 komentáře:

  1. Úsměvy žen jsem si koupila sama. Nechtěla jsem na ně čekat, jestli se na mě usměje štěstí. Rozbalovačku na ní mám zde také :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Střípky ticha mám taky a už se na ně moc těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také, jen jsem zjistila, že před tím jsou další 2 knihy se stejnou vyšetřovatelkou. Dle toho jak se mi to bude líbit, se podívám i po nich, abych to měla komplet.

      Vymazat