neděle 27. října 2019

Čarodějky malostranské - Petra Kubašková

Čarodějky malostranské

kniha od: 



Praha a Malá strana jsou snad od nepaměti spojené se zvláštními věcmi. Mají svá tajemství, která se nám sem tam poodhalí, ale jinak mlčí. Pokud se ale budete sami dobře dívat, možná si všimnete, že kolem vás proplul duch nebo prošla čarodějka. Kolem Vltavy se prohánějí víly a na Čertovce vás povozí v lodičce vodník. Vozí takhle i ty Malostranské čarodějky. 
Ty jednoho dne budou muset řešit zapeklitý případ, kdy ztuhne meluzína. Zmizí nejen duchové, ale i domovní znamení. Tak pojďme za nimi, abychom je mohli následovat a zjistit, co přesně se stalo.


Petra Kubašková vydala nedávno u Nakladatelství Epocha knížku, která je určená dětm od 9 let. Já už sice nejsem dítě dávno a sama příliš nečtu fantasy, ale tady jsem si řekla, že to zkusím. Občas trochu vybočení ze zajetých kolejí neuškodí. 
Tady se to povedlo na jedničku. Možná tomu pomohlo i to, že jsem celý ten zrod knihy sledovala už od počátku, kdy si autorka začala pohrávat s myšlenkou, že tohle napíše. Mohli jste to sledovat se mnou u ní na Petra Kubašková, kde nám dávala nahlédnou pod pokličku svého díla. Když ke knize pak pozvala i Strigu, která jí nakreslila ilustrace, bylo dílo konáno.
Na začátku našeho příběhu se seznamujeme s Ginevrou. Mladou čarodějkou, která žije se svou matkou a tetami na Malé straně. Mají svůj život a své starosti, které se ještě víc projeví, když se jim někdo záhadně vloupá do domu. Jenže tady nešlo o jen tak obyčené vloupání, kdy by to musela řešit policie. Tady se jedná o loupež magickou a to se nesmí jen tak podceňovat. K tomu má ještě Ginevra trable s láskou. Jako čarodějka nesmí milovat muže a tak ji čeká stejný osud jako ostatní čarodějky. Jenže jak můžete poroučet citům, když jste mladí a tohle vás láká? A taky když je Teo tak proklatě hezký?
Pojďme tedy společně vypátrat, kdo se k milým čarodějkám vloupal. Proč Ginevra zmizela za zrcadlem se svými dvěma spolužačkami a proč před tím slyšela v hlavě Teův hlas, který ji varoval před nebezpečím.


Jak jsem se zmínila na začátku, fantasy už skoro vůbec nečtu. Jsem tedy ráda, že jsem zde vystoupila ze své komfortní zony a začetla se hned na první dobrou.
Příběh se mi líbil od samotného začátku a mě zajímalo, jak to celé dopadne. Co si pro nás autorka přichystala v tak kouzelných kulisách jako je Praha a Malá strana. Sama jsem v Praze jeden čas žila a oblíbená procházka byla právě po různých zapomenutých uličkách naší matičky měst. K tomu celá ta historie kolem a tajemno.
Petra Kubašková si velmi dobře nastudovala všechna tajemství starého města, aby nám pak mohla vyprávět příběh, který se může i odehrávat, jen vy o něm nemáte potuchy. Její znamení, duchové, víly a jiná havěť vám ožívá před očima a vypráví příběh plný kouzel, záhad, ale i ponaučení. Nenudí a tak je každá stránka zajímavá. Díky ilustracím od Strigy, která vytvořila i úžasnou mapu, se lépe orientujete v celém vyprávění. Máte před očima svět magický, ale přitom i ze současného života dnešní doby. 
Možná i to přispělo k tomu, že mi to vyprávění bylo blízké. Ač milovník historie a historických příběhů, tak myslím, že pokud by to bylo psané ve starší době, tak by to příběhu uškodilo. Tím, že je to napsané pro dněšní čtenáře, je kniha více přitažlivá a dokáže uhranout každého.
Já už se moc těším na pokračování, které by mělo být. Určitě si ho nenechám ujít. Tohle je totiž opravdu něco, co nemá chybu.


Žádné komentáře:

Okomentovat