sobota 5. října 2019

Titanic - Nikdo nechtěl uvěřit - Václav Králíček

Titanic: Nikdo nechtěl uvěřit

kniha od: 

Titanic. Nepotopitelná loď, která se díky souhře špatných rozhodnutí přeci jen ocitla pod vodou a udělala ji jedním z největších podvodních hrobů. 
Kniha se zabývá nejen samotným Titanicem, ale přibližuje celou jednu epochu loďařského průmyslu. Poukazuje na známá fakta a vyvrací některé mýty, které se bělem let vyrojily.


Nakladatelství Epocha vydala knihu o snad nejznámější lodi světa - Titanicu. Jedná se o druhé revidované vydání, kdy sám autor doplnil informace, které se od dob prvního vydání objevili.
Hned v začátku knihy vám vyvrátí některé věci, které jste si možná mylně uložili do paměti díky známému filmu od Camerona. Někoho zamrazí u příběhů pasažérů, kteří neměli to štěstí a navždy spočinuli pod vodou spolu s lodí.
Jenže kniha není jen o té osudné noci. Představuje nám zrod lodního průmyslu a tím nám odhalí i začátky White Star Line. Seznámí nás nejen s výstavbou Titanicu, ale i jinými loděmi. Projdeme se celým Titanicem od navigačního můstku až do jeho hloubky. Poznáme personál v čele s kapitánem E. J. Smithem, prvním palubním důstojníkem Williamem McMasterem Murdochem a dalšími.
Přiblíží se nám i boj o co nejrychlejší překonávání cesty mezi oceány. Boj, který nakonec Titanic prohrál. Vše hezky provázené četnými fotografiemi, které nám ještě více přiblíží tuhle krásku.



Titanic. Koho by tahle loď nelákala. I já se nechala zlákat, protože podobné informace o něm si moc ráda přečtu. Zajímá mě to a pár knih jsme na tohle téma už dříve měla v ruce. Tahle kniha mi ale dala podrobnější obrázek, co se kolem dělo.
Viděla jsem film, který mě tedy osobně nebavil a říkala si, jak mohou lidi na konci brečet. Jako ano, smutné to bylo, ale že bych si z toho, jak se říká sedla na zadek, říct nedá. Viděla jsem i několik dokumentů, které se občas zabývaly až konspiračními teoriemi, proč šel nakonec ke dnu. Tohle a vše další mi utvořilo můj názor na tuhle tragédii.
Díky knize jsem si o tom všem ale udělala o mnoho lepší obrázek. Doplnila jsem si informace, které jsem třeba netušila, nebo je měla mylně převrácené díky těm všemožným pravdám, které jsem znala dříve.
Bylo zajímavé číst o soutěžích mezi loděmi a porovnávání, jak se stavěli. Co měli a neměli společné. Protože touha po dokonalosti, nezkušenost nebo i fušerská práce měli následky, nad kterými si lámeme hlavu ještě dnes.




                                      A co vy? Také vás tahle loď zajímá? 



Žádné komentáře:

Okomentovat