neděle 19. září 2021

Dívka beze jména - audiokniha - Lisa Reganová, čte Vanda Hybnerová

Dívka beze jména (AUDIOKNIHA CD)

Reganová LisaHybnerová Vanda
Vedle lehátka se válel malý vycpaný slon a zmačkaná zelená deka, dost velká jen na to, aby do ní zabalili novorozeně.
„Tady bylo mimino? Ona měla dítě? Je…?“
„Dítě tu není.“
 
Když detektiv Josie Quinnová dorazí na místo činu na okraji města Denton, je zděšená brutalitou útoku. Jeho oběť bojuje o život a novorozené dítě zmizelo.
 
Na jiném místě se snaží ukrýt krásná mladá žena. Vypadá to, že by mohla být Josiiným vodítkem k případu uneseného dítěte, ale záhadná žena neví, kdo je, kde se vzala ani čeho se tak bojí. Jisté je, že je vyděšená k smrti… Nebo je možné, že svou amnézii jen předstírá?
 
Je dívka beze jména svědkyně, podezřelá, nebo možná budoucí oběť?
 
Později Josie nachází indicie, které ji utvrzují v přesvědčení, že pohřešované novorozeně a neznámá žena mají něco společného, že ten, kdo je spojuje, je velice nebezpečný a že se jí případ začíná dotýkat velmi osobně.
 
Měla by Josie riskovat život dítěte, aby zachránila mnoho dalších? Nebo dokáže najít jiný způsob, jak zastavit nelítostného vraha?

Druhý díl s detektivem Josie Quinnovou a s ním i nový a pěkně zamotaný případ, kdy na začátku je pěkně zřízená oběť, zmizelé právě narozené dítě a mladá žena, která si na nic nevzpomíná. Nebo možná ano, ale má mnoho důvodů tvrdit opak. K tomu máme pachatele, který může být nebezpečnější než se zprvu zdálo.
Před Josii se otvírá případ, který bude možná osobnější, než si na začátku myslela a bude tak možno opět nakouknout více do jejího života.
Opět jsem měla možnost si poslechnout knihu jako audio a opět to byla jízda. Jen jsem si musela na začátku zvyknout na přednes Vandy Hybnerové, která nahradila Zuzanu Slavíkovou, která namluvila první díl Mizející dívky. Přiznám se rovnou, že mi to nesedlo úplně a stále považuji Zuzanu za lepší.
Celý případ, který se nám otvírá, je od začátku pěkně zamotaný a jak mrtvol přibývalo a že jich bylo požehnaně, se nám představuje i pozadí příběhu. Josie se opět dostává do situací, které by raději nezažívala a to se odráží občas na jejím chování. Řekla bych, že něco mohla zvládnout i lépe, ale nakonec to celé bylo přesně takové jak jsem očekávala. 
Napínavé od začátku do konce a já se moc těším, co se dozvíme v dalším díle, který je teď už v předprodeji s názvem Matčin hrob. Jen si ještě počkat, zda bude také v audiu, abych netrhala partu v poslechu.

2 komentáře:

  1. Hodně známá edice, kterou v paperbacku nebo hardbacku obsahuje prakticky každá knižní databáze milovníků detektivek a trochu toho tajemna a někdy brutality. Nějakou velkou výpovědní nebo uměleckou hodnotu to nemá. Je to takový Nesbo z Levných knih. Což je vlastně důvod, proč se tyhle knihy (ne, nemyslím teď audio knihy) prodávají v LK fakt za pár korun. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Jojo tak to teda máte velkou pravdu že ta kniha Dívka beze jména má skutečně něco do sebe. Já jsem si dříve také myslela že to nebude mít žádnou úroveň a tak jsem si ji skutečně ani nechtěla koupit. Proto mi nadělila sestra a já jsem za to moc ráda.

    OdpovědětVymazat