sobota 26. listopadu 2016

Zloději času - Vítězslav Jareš

Zloději času

Tajemné příběhy ze starého Žižkova s originálními a humornými zápletkami s překvapivými pointami. Pokud si myslíte, že znáte starý Žižkov dobře, mýlíte se. Je fantaskní, mysteriózní a daleko poetičtější, než se na první pohled zdá. Tyto příběhy „Vonkovky“ navazují na tradici českých satirických povídek plných sarkasmů, černého humoru a originálních příběhů. Odpoutáte se v nich od všední reality a ponoříte se do fantazijního světa.



Povídková kniha, která vás zavede na Žižkov a jeho okolí. Pokud jste si mysleli, že to tam znáte, tak věřte, že neznáte. 


Před časem jsem byla oslovena přímo samotným autorem Vítězslavem Jarešem, jestli bych si nechtěla přečíst něco z jeho tvorby. V té době se na trhu objevila jeho kniha 12.12. a tak jsem byla zvědavá, co že si to přečtu. Na mejlík mi přistála ukázka z 12.12.,Vor v zákoně a Hlavní role. K tomu i celá kniha Zloději času. Byla jsem překvapená, polichocená a hlavně moc mile překvapená. S autorem jsem si i moc hezky popovídala přes fb. 
Povídky jsem začala číst, ale ta první nějak nezaujala nebo jsem na ní nebyla tak dobře naladěná a knihu odložila s tím, že se k ní prostě vrátím později. Její čas opravdu nastal a já byla tak překvapená tím, co jsem v knize našla.
Znám Žižkov. Nějaký čas jsem zde žila a jeho uličkami se hodně nachodila, abych poznala co nejvíce své okolí. Tady se mi ale zjevil v jiném světle. 
Povídky mají společnou jednu věc a to hospůdku u Habásků. Tam se dostane snad každá postava z povídek. Jako tajemná nit se na stránkách objevuje Pán Vonk. Pán s dlouhým á. Nikdy nevíte, kdy na vás vykoukne a nebo kdy a kde se objeví postava z té či oné povídky, kterou jste už před tím četli. To mě na tom bavilo strašně moc a to poznání, že je vše tak hezky propojené, je prostě geniální. Je vidět, že autor se při psaní téhle knihy těmi postavami vážně bavil. Že opravdu přemýšlel nad tím, jaký potéosud svým postavám připraví. 
Co je ten potéosud? Neřeknu, protože by jste byli ochuzeni o jeden z zážitků a kouzel této knihy. 






Já si jí nakonec pořídila i jako klasickou knihu, protože má krásné ilustrace, které dodávají tu správnou atmosféru a mě přišlo strašně líto, že na ně koukám jen přes okýnko v mobilu.






Za knihu moc děkuji Vítězslavu Jarešovi a věřím, že se bude líbit i dalším, kteří hledají milé čtení, které pohladí v tomhle předvánočním čase. Já knihu koupila na Bux - Zloději času.


4 komentáře:

  1. Hm, takže ji nutně potřebuji :-D Pěkná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D Já ti to říkala,že jí potřebuješ už od začátku :-D

      Vymazat
  2. Zloděje času jsem také dostala a hned mě zaujala, ale už kvůli těm kresbám, si myslám, že by byl hřích, mít ji jen jako eknihu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ty kresby jsou opravdu úžasné a jsou taková třešnička na dortu ke všem těm příběhům. Kniha má své kouzlo a to jí dodávají i obrázky. Jsem moc ráda, že jsem ji nakonec v Knižním klubu koupila.

      Vymazat